tisdag, januari 29, 2008

Barnvagnsprommenad

Dagens premiär:
* Prommenad!


18 kommentarer:

Anna St sa...

Vad mysigt! :)
Och en fin bild har du hunnit rita dessutom!

Minna sa...

AnnaSt: Ritade den som om jag hade speed i ådrorna!!!!!!

Anonym sa...

Åh det där är stort. Själv minns jag äldsta sonens första barnvagnstur som om det var igår - men det är snart 16 år sedan :-)

/Lena

Anonym sa...

Du e rolig du!

Ann Charlotte sa...

Vad duktiga ni är, jag gick inte ut med Tom förrän han var tio dagar, när jag skulle kolla stygnen hos min gamla mvc-sköterska, då passade mina vanliga jeans, helt sjukt, och dom som såg mig gravid (t ex din syster) kan intyga konstigheten i detta. Jag svettades floder på nätterna.

När sedan mina vanliga jeans inte passade när Hugo var tre veckor fick jag panik och ville anmäla mig till viktväktarna (men dom tog inte emot ammande nyförlösta galningar). Jag köpte ett par nya brallor i storlek 42 på fredagen, på söndagen var som för stora.


Hoppas ni mår bra allihop, alla här hälsar, Kramis

Anonym sa...

åh - det ser jättenajs ut med promenad :)

Polly sa...

Erkänn att ni flera gånger i timmen nosar honom i baken "men vänta, luktar det inte lite bajs" och står båda två och sniffar och försöker analysera om det kan vara så. Och sen får ni ingen ro (HAN SKA VÄL INTE FÅ UTSLAG VA, FÖR ATT VI VARIT SLARVIGA MED ATT BYTA BLÖJOR!!!) förrän ni bytt på honom, och konstaterat att "nej, det var bara kiss. Han måste ha fisit".

Erkänn.
:-D

yllet sa...

Ja precis så där känns det! Plus att vi kollade så hon inte var för varm, inte för kall, varför skriker hon, varför är hon tyst? Osv. Det finns alltid ngt att oroa sig för! Men det skönt att kunna ta till det om man tycker att "nu.. nu jäklar känner jag mig avslappnad..." " men vänta nu.. vad kommer hända med busan när hon blir stor?!?! :|"

sara sa...

Superfin bild!
Jag glömmer aldrig första promenaden med mina förstfödda – två små bebisar tätt intill i vagnen. Och en mamma som knappt fattat att hon blivit mamma ens... :-)

Minna sa...

Lena: Stort och lite läbbigt!!!
Caroline: visst är jag! :D
Atott: jeansen kommer inte passa dag tio... Jag hör av mig sen när du får komma och gosa upp honom!
Sara: det var najs... har inte varit ute på evigheter!
Polly: you got me! fast det är främst Kemis som sköter den delen...

Yllet: Ja... blåser det på honom... osv i all oändlighet!
sara: vilken grej att ha två! Jag applåderar dig!

sara sa...

Minna: nej, applådera mig inte. Jag hann inte med nån av dem... Så kändes det och känns fortfarande.
Glömde säga att Jack är jättesöt! Grattis än en gång!

Unknown sa...

hurra! snart kommer du ända till dande :D

Anonym sa...

Minns första prommisen - vi trodde hon skulle få hjärnskakning för vi körde på grus, typ
:D
men på vintern kan det vara en idé att kolla tempen nere i vagnen (vi hade en termometer med sladd på) vi lyckades vid något tillfälle mitt i vintern ha +23 grader nere hos bebisen, men vi upptäckte att lite mindre kläder o lite fler filtar var bra när man skulle reglera temperaturen :)
Kram på er!

TeachMom sa...

Kul bild! Det är precis så jag kan tänka mig att man går omkring och funderar. Verkade han gilla promenaden? :)

Var dags glimtarn sa...

Det är nu din egna bilderbok börjar! Föortsätt så med alla mamma/pappa frågor som uppkommer så har han världens finaste egna "mitt första år bilderbok"!!! Eller ta det längre och gör en allmän "livet efter bebis frågor" : )

mitt fyrverkeri sa...

Yeeej! Stolta som tuppar I guess :)
Men varför promenad med två m?

Minna sa...

sara: :D Jag förstår vad du menar!
LindaK: You bet!
Skåneanna: Tack för tips! Filtar verkar gå åt...
Teachgirl: Jag tror att han skulle ge betyget 4 av 5!
Vardags: Vilken bra idé!
Maza: Stolt men nervös1 Ah - jag trodde att det stavades så - därav två m!!!

Anonym sa...

Ha ha du tecknar så himla bra! :D

När jag och min sambo var ute med dottern första gången kändes det helt surrealistiskt. Vi var utmattade av sömnlösa nätter, vi båda hade yrsel och var skit spända att hon skulle börja gallskrika. Och mycket riktigt gjorde hon det precis när vi var påväg in i affären.

Jag beordrade mannen att rusa in och köpa en napp och han kom utspringade efter fem minuter i högsta hugg. Vi slet upp paketet och tryckte in nappen men det fungerade inte... Hon skrek som bara en två veckors bebis kan skrika medans vi halvsprang hem med magknip och andan i halsen.

Idag kan vi skratta åt det men då var vi båda gråtfärdiga av all stress ;)