lördag, december 29, 2007

Frukten

Dagens mage:
* Idag träffade jag först söta M, som har två barn och är sjuksyrra. Så fort hon såg mig utbrast hon:
- Nu är du mogen! Man ser det! Man ser ut som en mogen frukt när man snart ska ha och du är där nu!
Så tog hon mig i ansiktet och undersökte mina händer och nickade eftertänksamt!
* Sen åkte vi på pensionärspartaj hos Kemistens farfar... Där utropade alla:
"Åh, du ser ut som en späd liten Madonna, med världens finaste mage!"
"Oj oj, man kan inte tro att du ska ha närsomhelst!"
"Min dotter som ska ha i mars är dubbelt så stor som du!"



12 kommentarer:

Karin sa...

Det ser man ju på en gång på bilden, du är helt klart mogen!

Imorgon ska jag till dina gamla hemtrakter, Eilat! Det är svinkallt men ska det badas med delfiner så får man väl stå ut med det...

yllet sa...

Hoppas hon har rätt sjuksyrran! Vi vill ju veta vem det är som busar i din mage!

Anonym sa...

ah - värsta fruktkorgen kommer ut :)

Anonym sa...

Hahaha!!Att man ser ut som en mogen frukt. Vad svarar man då liksom?! "Ehhh....Jaha, vad bra!" eller "Tack!
Men det är kanske så man ser ut när man ska ha.
(isf var jag nog en riktigt övermogen vattenmelon. En sån där man hittar underst som fått mörkgröna stötskador och början till mögel)

Minna sa...

karin: Åh, jag har badad där med delfinerna, det är najs!!!! Gjorde det också i juletid men det var inte så kallt!
Yllet: ja verkligen!
Sara: eller så är det jag som kommer ut... som en fruitcake... Hahhahah!

Minna sa...

P: Ja, vad säger man, jag skrattade mest! hahah, uh, som en mögglig melon, ja, så känner man sig nog om man går länge över tiden... hoppas inte såklart...

Linda K sa...

mamma sa till mig på jul: oj tre månader kvar och redan så stor. då blir jag hellre jämförd med vilken frukt som helst...

Minna sa...

LindaK: som en banan på stan...

Polly sa...

Jag tycker ju ändå att du ger ett ganska be-fruktat intryck, hahaha, en hegerforsare på min ära!

Minna sa...

Polly: sorry att det tog så lång tid att svara på kommentaren, jag var på bio.

Anonym sa...

Japp, du ser helt klart mogen ut! :-)
Spännande! Stort lycka till Minna!

Minna sa...

Nilla: Tack! Som en mogen mango...