söndag, december 09, 2007

Elefanten

Dagens roliga sak:
* På jobbet har vi en del övervakningskameror och sitter man i fikarummet kan man se vem det är som kommer in genom huvudentrén. Jag vaggade in kl. 08.50. Möttes av ett asgarv från tre kollegor som ropade:
- Hahah, vi såg att det var du på gången, här kommer ankan liksom.
Jag tackade och tog glatt emot eftersom jag ser gärna ut som en anka... jag menar hellre det än så som jag känner mig... som en elefant!


Dagens rim om en gravid kvinnas mat/godisbehov:
Andra advent på dörren banka
jag vagga runt som en anka
Och hur jag än går
hur jag än står
så måste jag hela tiden tanka!

10 kommentarer:

Anonym sa...

ja.. jag vet ju inte.. Men skulle kunna tro att du ser mer ut som en anka än en elefant..
Tänk dig då sista dagarna innan utpluppande! =)
Men även om du skulle vara en elefant då så är du ju höggravid och det är detsamma som Jättefin Elefant ! (detta skulle vara en komplimang..)

Ha en god Luciavecka!

Anonym sa...

hoho - jag ser det framför mig, när du tankar :)

yllet sa...

Ja! Fatta att du är mindre än en månad från BF! :D Spännande! Vagga på du! Snart kommer du studsa förbi dem alert och fogfri (öhh) som aldrig förr! Då kan du skratta åt dem. :)

Anonym sa...

En rolig kommentar tycker
Lilla Mor Mormen

Anonym sa...

Dina rim makes my day! Fantastiska. TACK!

Anonym sa...

Jag ser att elefanten har fått ett öra, grattis till honom!

Minna sa...

omHeléne: hahah, ja, en fin elefant blir det då! Tack det samma.
sara: Hela tiden...
Ylla: jag vet, nu är det nära. Bara jul och nyår som ska avverkas först... (om den inte vill ut tidigare alltså)
Mormen: :)
Alexia: hahah, tack!!
Annalena: i en tidig julklapp... :O
(det är bara på nätet han inte har ett öra... han har haft det ganska länge annars...)

Anonym sa...

Schyfferts söner, som är 8 och 5, heter Janne och Ove.
Det är så underbart roligt och bra så jag håller på att dö!

Anonym sa...

Haha! Klockrent rim :D

Minna sa...

Tomas: jag vet!! hahah!
P: ´:D