onsdag, oktober 17, 2007

Pågått

Dagens information:
* Man har tydligen några piggar i muffen och när bebins huvud trycker mot dem kan man må illa. Under förlossningen alltså, när den ska ut! Där ser man. De hette nåt på s.

Dagens fel:
* Köpte lättmjölk. Men aha, mig lurar man inte! Pah, på en sekund kände jag att det var mellan eller standardmjölk. Ska man ringa Arla då eller?

Dagens samtal:
* Stötte på tre av killarna från min gamla korridor på tbanan. En av dem hade ingen aning om att jag var gravid, här återger jag vårt samtal:
- Men... *pekar* hur länge... hur...
- Hur länge det här har pågått menar du?
- Eh, ja...

26 kommentarer:

Anonym sa...

Reklamera, reklamera, reklamera! Be gärna att få komma och se hur de tillverkar mjölken också så att du kan känna dig "lugn" över att det inte kommer att hända igen.

Anonym sa...

Jag hade ringt Arla på direkten! Mellan å stdmjölk är äckligt.

yllet sa...

spinae tror jag de heter de där taggarna. man kan tokspy när ungen står där. inte nog med att det gör ont, man kräks också. tack för den gud liksom.. är inte tanken att vi ska fortplanta oss? VA??

Minna sa...

Annanym: hahah, en studiebesök skulle vara lugnande...
P: de har telefon tid mellan 9-14 så det blir imorgon.
Yllet: ja, nåt sånt... huga alltså. Jag har ångrat mig.

Karin sa...

Förlossningsrummen är tydligen utrustade med spypåsar. Min bror berättade utförligt och stolt efter deras första barn om hur han hade gjort någon slags superhjälteinsats och kastat sig över halva rummet med en spypåse i precis rätt tillfälle. Tom barnmorskan hade sett imponerad ut. Så, sätt Kemisten i hårdträning så att han kan skryta lite om sina insatser efteråt!

Minna sa...

Karin: ni är hemma igen! Jippey!
Då börjar du blogga igen va? Jippey! ja , jag får drilla Kemis...
Skåneanna: taclk för tipset. jag ska följa det!

Anonym sa...

jag tänker inte berätta några förlossningsberättelser - jag lovar. Men det var VM-final i hockey. Sverige - Finland tror jag.

hampa sa...

fan det där hade jag glömt. taggarna alltså.

Anonym sa...

Mina piggar satt där de skulle, för jag spydde!

Anonym sa...

Jag kaskadkräktes just när min pappa klev in genom dörren på förlossningsrummet. Han blev lätt stressad och vände. Det var piggarna. Se upp för dem!

Anonym sa...

Piggarna fanns vid första barnet men vid andra var de borta!?

Minna sa...

Sara: jag får nog min beskärda del ändå... så tack! Spare me.
Hampa: tur att du har mig och Smångsen som kan påminna dig!
Jenny R: no more details.
Sofia: åh hurr! Så tredje barnet kommer att komma som en kanonkula. Poff!

Linda K sa...

ha ha ha ja just ja piggarna. dom hade jag glömt. kan inte minnas att jag kände av dom nåt första gången. fast jag var å andra sidan hög på lustgas.

f*n också jag VISSTE att det var nåt obehagligt jag hade glömt i och med det här med att skaffa barn. förlossningen...

Minna sa...

LindaK: jag var på förlossningsinfo igår... jag vill inte. ligga där som en padda på en brits och stöna. Hu.

Linda K sa...

stöna räcker inte, vännen. vi snackar helvetet på jorden... :O

hanna sa...

Hos mig funkade piggarna som dom skulle. Jag låg i ett badkar och spydde i en påse :D

Charming...

Jag är nästan som du sa...

den enda som spydde på min förlossning var min man. Just när narkosläkaren skulle lägga epidural. Svimmade gjorde han visst också, stackarn ;)

Anonym sa...

Spinae-taggarna, två små "utbuktningar" i bäckenet som ibland gör att man mår illa. Inte alltid. Å det går över när barnet passerat dem! Träna avslappning å andning!! Å glöm inte att du får den bästa belöning som finns i hela världen: ditt barn!!! Therese, barnmorska

Anonym sa...

Barn 1, fyllde 2,5 spypåsar.
Barn 2 - nada.

Har aldrig kännt mig så stark som timmarna efter förlossning 2 (första slutade med urakut snitt utan fullgod bedövning - de kunde inte söva mig pga för lågt blodtryck) ;-)

Anonym sa...

Va? Har allvarlig talat inte ens hört talas om några taggar!! Märkte inte nåt. Shit vicken tur för det är ju äckligt att spy :D

Minna sa...

LindaK: :X
Hanna: hahah, ja... charming var ordet! jag längtar!
Agneta: hahah, snopet!
Therese: du har helt rätt! Tack!
Cosmopolit: ojoj!!! Bra att det gick bra andra gången! På spyfronten alltså.
P: nä, det är ingen hobby direkt...

Polly sa...

piggar i muffen är aldrig fel!

Linda sa...

å fy f-n vad jag kräktes under förlossningen. och under hela graviditeten oxå, så förlossningskräkningen var som ett stort crescendo för att avrunda det hela... :/

Minna sa...

Polly: :D
Linda: åh hu... jag mådde illa i början men var inte så kräkig...

Jojo sa...

Ja vad alla är snälla och lugnar en med sina härliga förlossningsupplevelser!... not
Jag fick också info om dom där kräk-piggarna idag, väldigt kul feature eller hur?!

Minna sa...

Jojo: jag är mer orolig för att bebben ska skrapa huvudet mot dem... hahah!!!