tisdag, oktober 30, 2007

Kläder

Dagens funderingar:
* Min garderob går i färgerna brunt, mörkgrönt, vinrött och andra dova färger. Och svart. Det är mina favoritfärger som jag kan kombinera i all evighet.
* När jag köper kläder till min ofödda unge så faller det sig naturligt att jag handlar dessa färger. Och nu har fått kommentaren: "Allt kan ju inte vara brunt och orange, det är ju så tråkigt".
* Idag har jag köpt en brun mössa och en mörkgrön body som matchar utmärkt med den mörkoranga dressen och de andra bruna byxorna och den brunrandiga fleeceoverallen. Sån är jag. Som en trotsig treåring.

Om man får bebiskläder i present som man tycker är fula? Måste man använda dem då?



Nu ska jag gå och lägga mig. Jag känner att det är bäst för mitt humör.

12 kommentarer:

Linda K sa...

brunt och orange är jättefint! du kommer att ha världens sötast klädda unge. och nej, man måste inte sätta på ungen fula kläder. men om ungen tycker du sätter på den fula kläder får den vänta tills den kan prata och protestera ;) gonatt.

Minna sa...

LindaK: haha, precis, den får minsann stå ut tills den kan börja snacka. Och då vet jag inte om jag hör. gonatt!!!

Anna sa...

Klart man inte behöver ha de kläderna på barnet. Jag har inte själv fått något "fult" jag kan iofs tänka mig att kanske ha det på barnet om vi ska åka till den personen så de får se att vi använt det i alla fall. Sen kan man alltid sälja det på Tradera...

Eller så säger man att kläderna nog är för små snart och frågar om det är okej att byta till en storlek större.... och så köper man något annat istället *S*

Jag är helt galen i brunt, Melvin har massa i den färgen.

Anonym sa...

föräldrar bestämmer över sina barn tills de fyller 18, så du har helt rätt i att du bestämmer :)

Minna sa...

En mölnbobos liv: Smarta knep! tack!
sara: sant!!! hur går det?

Anonym sa...

Nä, man behöver inte använda fula presenter. Och håller man på och klär på de fula kläderna bara för och var snäll så blir ju fulklädesköparen uppmuntrad och tänker att man gillade deras fula present!! Och kommer med en ännu fulare grej nästa gång, hemska tanke.

Minna sa...

Figges mamma: hahah! helt sant! Hälsa lilla Figge!

Anonym sa...

Du kommer att få så många fula kläder till bebisen, det har vi fått till våra två. Även om det är ens vänner/släkt så har man sannerligen inte samma smak! Jag har bytt hur mycket som helst, utan kvitto! Har man bara inte klippt bort lappar brukar det gå bra. När lillasyster Astrid kom bytte jag tom en del av det hon fick till kläder till storebror Knut! Helt utan att skämmas!

Anonym sa...

Nej. Man måste inte. Ungefär som att man inte måste tycka om sin mamma.

Anonym sa...

eh. det går sådär. Men det är några år kvar :)

Frida sa...

brunt är ju fint ju! och könsneutralt så det stänker om det! jag använder de fula, fådda kläderna när allt annat är skitigt.

Minna sa...

Susanne: då ska jag göra som du!!!
Om jag nu får nåt fult!!! ;)
Masjävel med blogg: Bra!
sara: :)
Frida: heheh, smart!!