tisdag, september 18, 2007

Mörk och murrig

Dagens roliga saker:
* Stod i affär och kollade babyklädesutbudet. Bredvid mig stod en mormor och en gammelmormor... de var inte helt nöjda med klädutbudet:
- Jag förstår inte varför kläderna ska vara så mörka och murriga.
- Ja, det är bara brunt och mörkt...
- Fast när man tittar på föräldrarna så ser man ju att de gillar mörka murriga färger...
Jag kände mig ganska utpekad där jag stod i mörka jeans, mörkbrun stickad tröja, mörkturkos halsduk och brun kavaj... och svarta skor...
* Var på mvc. När jag kom dit var jag grymt pinkenödig men toan var upptagen. Jag väntade i tio långa minuter, ålandes på stolen... Sen hördes en spolning... så dröjde det ännu lite till, sen öppnades dörren och ut klev den äldsta tant jag nånsin sett! Vad sjutton gjorde hon på mvc??? (använde gratis-toan föreslog Kemisten... ja... förmodligen).
* Thaimiddag med bästapolarna.


7 kommentarer:

Polly sa...

Framför allt, vad gjorde hon därinne så länge?? Jordens trögaste mage eller?

Jag tycker alltid det är lite läbbigt att gå in efter någon som varit inne hur länge som helst...

Minna sa...

Polly: håller med! jag var beredd på det värsta... men det verkar som om hon la en snabb kiss och sen spenderade resten av tiden åt att städa... det var flawless och no-stinky.

Anonym sa...

det allra värsta är om man går in på en sån toa och någon bajsat där så det stinker. Och sen, när man kommer ut så är det kö. Då känner jag att jag vill säga att det inte var jag som bajjade, utan någon annan... Dom andra tror ju att det var jag!!!!

Anonym sa...

Det kunde varit jag som skrev Saras kommentar, det är bland det värsta när man besöker offentliga toaletter.

Minna sa...

Sara: hu ja!
Maria: Hu ja! :)

Anonym sa...

Vad hon gjorde där?

Hon ville väl kolla om hon skulle bli mormor eller så

Minna sa...

Anonym: Hahahhaha!