onsdag, september 05, 2007

Köttbulle

Dagens roliga... men ändå... sak:
* Nytt jobb nya kollegor. En av tjejerna fick reda på att jag väntar barn och hon blev helt lyrisk. Hon sa typ 80 gånger hur kul det var! Ja, det är jättekul men... jag vet inte hur jag ska reagera, ska jag ropa "ja, lylliga mig" eller vad ska jag göra?

Dagens trista saker:
* Folk som matar sina ungar med kalla Mamma Scan köttbullar på t-banan. Det stinker ju helvete!
* Programledaren på SVTs "Söderläge" måste ju vara det lamaste i tv-historien.

Dagens jag river mitt hår:
* Ibland hoppar jag på en billig prenumeration på Sköna hem. Och varje gång jag får ett nummer så river jag mitt hår och blir påmind om varför jag egentligen inte vill prenumerera. Ingresser som denna får mig att stampa i golvet:
"Etniska influenser i kombination med skandinavisk enkelhet genomsyrar livet för inredningsarkitekten Marianne Brandi. Familjens villa på Fyn i Danmark är en stilsäker blandning av just detta. Men först efter att de flugit in hantverkare från Portugal, bytt fasad och anlagt trädgård"!

JAAAAA!!!! Underbart!!!!!

13 kommentarer:

Frida sa...

Borde förbjudas!!!

Minna sa...

Frida: ja, det, kebab och hamburgare borde förbjudas i lokaltrafiken.

Anonym sa...

Nej, inte helvete; det luktar PRUTT

Minna sa...

nadia: ja!!! du har helt rätt! Prutt och skit luktar det!

Anonym sa...

Spöstraff för sådant där! Blä för scanpruttar!

christel sa...

Äckligt med köttbullelukt. Jag vill bara hålla för näsan, Usch! Samma sak med smält cheddarost från något sunkigt hamburgerhak. Äckligare lukt får man leta efter!

Anonym sa...

Programledaren på SVTs "Söderläge" måste ju vara det SNYGGASTE i tv-historien.

Linda K sa...

ja kalla köttbullar luktar kräk... *kräks*

Minna sa...

sanna: åh hu!
Christel: Urk!!
Tomas: mest lam.
LindaK: urk.

Anonym sa...

Lam? Är det negativt? Kan man inte säga typ "Hon är väldigt vacker och sval...nästan lam..."?

Minna sa...

Tomas: det är negativt! Hon ler ju aldrig och är bara helt... lam... och inövad.

Lindas trädgårdsblogg sa...

Urrrk! Det där kan verkligen få mig att kräkas!! (Nu menade jag faktiskt Sköna Hem.)

Anonym sa...

Hellre en villa på Fyn,
än en fylla på vin.