fredag, september 14, 2007

Curry

Dagens roliga saker:
* Hurry Curry-lunch med LindaK och Polly! (behöver inte länka va??? Ni vet vilka de är...) Eftersom jag är så gravidmossig i huvudet kommer jag inte ihåg vad det var som var så kul, men kul hade vi iallafall...
* Fika med Kollega A! Lite kallt... men coola tjejer sitter ute...
* Fyra tonårstjejer pratade om sina föräldrar på tbanan. En sa:
- Jag kan inte bestämma mig vilken av mina föräldrar jag tycker är mest dum i huvudet!
Sånna kommentarer gör det extra spännande att skaffa barn...
* Kemisten frågar Minna:
- Hahhaah, har du sett att fotbollstjejerna förlorade idag!
- Hahhah!
Ja, sånna är vi, inte det minsta sympatiska faktiskt!

Dagens trista saker:
* Köpte skor igår. Var inte riktigt nöjd. Lämnade tillbaka. Jaha!! Men då har de inte öppet köp utan jag fick ett tillgodokvitto.
* Satt på tbanan in till stan. Satt där i godan ro och var helt lugn och stilla. Och helt plötsligt - utan förvarning - satte jag i halsen. Pust och stön host host host! Tårarna droppade från ögonen och jag flämtade efter luft... tog flera timmar innan halsen blev bra igen.

7 kommentarer:

Linda K sa...

bland annat skrattade vi åt embla :P

Minna sa...

LindaK: hahah, ja just det! bra att du påminner mig!!

Anonym sa...

meh - ååååh - jag ville ju vara med på det skrattet!!! bajs alltså.

Polly sa...

Hahaha, ja det gjorde vi. Fast helst skulle jag velat dunka huvudet i tegelväggen... *kräks*

Minna sa...

saar: next time.
Plly: ??

Anna St sa...

en Minna, körde du inte med "gravidkortet". Det gjorde jag när jag köpte ett par stövlar förra vintern som inte passade så bra. Missade totalt att det var ej var öppet köp. Jag snyftade lite att jag missat det, att magen var i vägen när jag skulle prova, att jag inte skulle kunna ha användning av ett tilgodokvitto på länge eftersom fötterna växer osv osv. Tillslut tröttnade de på mig och gav mig pengarna tillbaka.
Så ful är jag...

Minna sa...

AnnaSt: du är smart du... jag är lite efter... men det hela löste sig genom att kemis hittade ett par skor där istället och jag ett par på Nilsson.