söndag, september 09, 2007

Bröllop

Bröllopets roliga saker:
* Jag var toastmaster med Kemisten. När jag skulle säga: "vi måste gå ut på terassen för att de ska tömma matsalen..." sa jag: "vi måste tömma oss på terassen." Ingen kunde sluta skratta, inklusive jag.
* Mellan klockan 23.30 - 1.00 satt jag och mina två medgravida i varsin fotölj och väntade på vickningen. När den kom tog vi genast två korvar var.
* Den gravida bruden var som en studsboll på dansgolvet.
* Stolarna på middagen. Om man rörde sig lät det som om man la av världens brakare.

Bröllopets tråkiga saker:
* Jag och Kemisten skull ta emot folket i kyrkan, dela ut ris och sånt... vi kom en halvtimma försent... bland annat för att vår taxi krockade... med oss i... Bra start.
* Spöregn och alldeles för få plusgrader.





4 kommentarer:

Anonym sa...

Regn i slöjan är ju bara bra. Det är ju därför man kastar ris. Ju. Väl. Eller?

Anonym sa...

Fast det roliga verkar ha övervägt iallafall och det var ju bra :)

Linda K sa...

låter trots allt som ett prima bröllop! usch det var väl ingen stor krock?

Minna sa...

Tommy: ja... det är nog nåt sånt...
sara: Ja, helt klart!
LindaK: nej ingen stor krock fast backspegeln flög av... PANG sa det!