tisdag, september 25, 2007

Braka

Dagens idag har jag:
* Ätit mammasushi och funderat över varför det inte heter gravidsushi för så vitt jag vet kan man äta vanlig sushi när man är mamma...
* Konstaterat att mina glasögon är konstant skitiga.
* Klappat en hund.
* Hälsat på en granne.
* Hjälpt en kollega med att översätta security guard till spanska.
* Gnällt över att jag hatar att laga mat.
* Skrattat åt en kollega som berättade att hon och hennes man brakade igenom sängbotten inatt.

Ps. Det där med att jag har klappat en hund är en lögn.

10 kommentarer:

Polly sa...

En svarte petter liksom, bara dök upp sådär!

Linda K sa...

jag VISSTE väl att du ljög om det, lät helt onaturligt.

Minna sa...

Polly: bara sådär! :)
LindaK: ja, lät inte som en grej som jag skulle göra va?

Anonym sa...

Det är helt okej att äta sushi med firre, om det är sådan firre som är okej att äta som gravid - ja det blir väl laxen då när vi snackar sushi, för firren har varit frusen serrö.

Minna sa...

Annalena: jag menade laxen, det andra äter jag! sen såg jag att de ändrat direktiven om den mesta fisken, för de direktiv idag gör att ingen äter fisk och nu anser man att det hälsosamma trots allt övervägen den lilla risken att skada barnet.

Anonym sa...

mammakläder då - är de för alla mammor eller bara för gravida?

Minna sa...

FrkFleggman: aha, smart där! Stämmer!!!

Anonym sa...

Hmmm, det där att äta och inte äta saker när man är gravid. Jag åt allt,alltid, när som helst, hur ofta som helst, dygnet runt, sköljde ner med ett gott glas vin och mådde toppen. Och då blev Minna också så fin som hon blev, hehe.
Mormen

Minna sa...

Anonym: tack tack!! :D
Jag tror att man kan äta vad som helst men med all skräckpropaganda vågar man ju inte....

Minna sa...

... jag vet inte varför jag skrev "anonym" jag såg ju att det var mormen...