torsdag, september 27, 2007

Bära gips

Dagens hat:
* Jag hatar när jag måste hjälpa till. Nu måste jag hjälpa Kemisten att bära in två skivor gips och en dörr. Jag säger att han kan bära själv för jag orkar inte. Han ignorerar mig och säger att jag kommer att bli skitig och att jag måste låna hans mjukisbrallor. Jag säger att min mage kommer att vara i vägen. Han säger att om den är det så får vill ställa gipset under carporten. Jag säger att han kan ställa sig själv under carporten. Sen stampar jag med foten i golven och grinskrattar: "Jag viiiill inte!!!! Han kastar sina mjukisbrallor på mig, går ut och börjar förbereda.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Allvarligt... hjälp att bära gips? Två åt gången klarar varje man. En gravid kvinna ska inte behöva hjälpa till. Tycker jag.

Minna sa...

Tommy: hahah!!! Jo, men det är uppför en svängd trappa och sen nerför en annan svängd trappa, så lite styrning behövdes, men ingen bärhjälp. Annars är jag med!

Anonym sa...

gravida ska bara ligga i soffan och äta choklad. punktslut.

Minna sa...

Sara:jag har bytt ut chokladen mot mandariner efter ett hett tips jag fått.

hampa sa...

Kör en Nora - Måste jag hjälpa till??? Då får inte du komma på mitt kalas!

Minna sa...

Hampa: Jag får hota honom med att han inte får nån julklapp...

Anonym sa...

Jag känner att storyn var bara lite skarvad...

Minna sa...

kemisten: va?

Anonym sa...

Utan skarv inge garv.