tisdag, augusti 28, 2007

Snackpåsen

Dagens roliga sak:
* Imorse satt det en riktig snackpåse (ca 45 år) på t-banan. Här är utdrag ur hans konversation med sina vänner:
Han: - Jag var på bio och såg "Underbar och älskad av alla" igår. Den var jätterolig.
Dem: - Är den lite som Bridget Jones-filmerna.
- Nej, den är mycket bättre. Birdget Jones känns inte äkta. Där vet man att det är en cool skådis som ätit upp sig och klär sig i sjaviga kläder. I den här filmen vet man att tjejen är äkta!
Hahahah, vilken komplimang till Martina Haag...
Han: - Jag gick genom Gamla stan igår, kände mig som en turist. Hörde massa konstiga språk, göteborska, skånska, engelska och tyska!

3 kommentarer:

Jonna sa...

Mmm vi skåningar har ju vårt eget språk :)

Kottemor sa...

Ja jag måste väl känna mig om en turist så fort jag går ut genom ytterdörren här nere i Skånelandet;)

Asch, behöver inte ens gå ut, har en skåns son och en som har ngn märklig utländsk dialekt, lillgull får inte alls ihop min dialektfria med skånskan så han kör en egen dialekt så det skall passa alla:)

Tur du har så bra kollegor som kan dela med sig av smörgåsarna:)
Spännade sen när den där smörgåsen du bredde dyker upp ngnstans, hoppas det blir snart:)

Kramar!

Minna sa...

Jonna: ja, ert fina härliga språk!! :D
Kottemor: Vad schysst att ha en alldeles egen dialekt! Jag misstänker att mackan dyker upp på diskbänken hemma... konstigt för jag var 100 på att jag la ner den i väskan. kram!