torsdag, augusti 23, 2007

Fleece

Dagens trista sak:
* Det går inflation i ordet "märkligt". Alla säger märkligt. Jag avskyr ordet märkligt för det är så fullt av konspirationsteorier...
- Har hon redan gått hem? Märkligt!
- Nån har flyttat min matlåda i kylen, från övre till undre plan... märkligt...
- Åhléns stänger kl 21.00, märkligt...

Nattens dröm:
* Har drömt samma sak två nätter i rad... att jag är på jakt efter en fleeceoverall till bebben och jag kan inte bestämma mig vilken storlek jag ska köpa.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Märk(likt) hur vår skugga, märk(likt) Movitz mon frère.

Nä...jag vet inte riktigt...

Anonym sa...

Det var en märklig dröm...

Anonym sa...

jag hör typ aldrig svenska språket, men jag brukar på tyska jätteofta säga "merkwürdig" (=märkligt). och nu när jag tänker efter så är jag den enda av mina vänner (alla tyskspråkiga) som säger det. märkligt ;) måste komma från svenskan ändå?

Linda K sa...

ta den större storleken nästa gång du drömmer, så har h*n nåt att växa i :)

det är något okult över ordet märkligt, särskilt när det händer skumma grejer i kylskåpet!

Minna sa...

Tomas: nja...
ÅsaS: heheh...
Moni: ja, det känns så verkligen så...
Lindak: ja, jag får ta den stora! :D

Anonym sa...

Ang.drömmen; det drar förmodligen i sovrummet.

Minna sa...

Alis: hahaha, ja, det är dax att stänga fönstret!!!