onsdag, augusti 01, 2007

Dröm

Nattens dröm:
* Så här lät det när jag berättade om min dröm för Kemisten över frukosten:
- Just det... nu kommer jag ihåg vad jag drömde... det är verkligen inge intressant. Jag var i Grekland men allt var jättekrångligt, jag var ensam och hade ingenstans att bo. Och jag var tvungen att gå nån konstig gammal väg med hål i och sen så skulle jag segla med en massa tjejer. Och så var jag vid mitt gamla jobb och då ringde de mig från hamnen och då var jag tvungen att springa. Så kom jag till båten men kom inte upp på den. Men så seglade vi iväg och så kom vi till en superbrant uppförsbacke men båten kunde inte åka upp för den. Då fick vi hoppa ur. Men då kom det en kille joggandes så han tog segelbåten under armen och bar den upp för backen...

8 kommentarer:

Linda K sa...

ha ha ha! och kemisten fattade precis, va?

Minna sa...

LindaK: Han antecknade flitigt i sitt lilla nörd-block.

yllet sa...

Haha, jag gillade att det kom en kille och bar upp båten! :)

Cecilia sa...

Hahahaha, inte en tråkig stund i natt alltså!

Anonym sa...

hahaha - jag älskar dina drömmar, de är alltid så verklighetstrogna :)

Anonym sa...

Hur ska man tyda den?!
Livet är en uppförsbacke?
Det regnar för mycket (vatten)
Längtar efter sol i Grekland?
Starka killar?...
Du vill bli räddad av en modern prins?
Det är jobbigt att segla?
...?

Anonym sa...

Det låter precis som någonting jag kunde ha drömt. Mina drömmar brukar vara sådär.
och försöker man återberätta så går det inte för det finns 0 logik.

Minna sa...

Yllet: Ja, inga kontigheter!!!
Cecilia: Fulla av salta grekiska vindar...
sara: eller hur! :D
Alis: ja... som du själv ser... tolkningsmöjligheterna är oändliga...
Nilla: "Man är här fast inte här, man är hemma men det var inte hemma... det var du men ändå inte du..."