torsdag, augusti 30, 2007

Blommor

Dagens roliga saker:
* Efter möhippa kommer bröllop. jag ska dels vara toastmaster och dels binda brudbuketten. Idag bestämde sig den söta bruden för vad hon vill ha för blommor! Hon hade just köpt på sig blommor för ca 200 spänn som vi skulle provbinda... men så fick hon syn på nåt som hon genast ville ha... och så köpte vi det och hennes brudbukett var fixad på ett kick och hon fick med sig en himla massa andra blommor hem!


* Jag och bruden skiljdes åt på Hötorgets t-banestation. Båda hade händerna fulla av kassar och blomsterkvastar så istället för en kram så blev det nån rolig variant på en fransk kindpuss. Måste sett jättekul ut! Tror vi iallafall.
* Imorgon ska jag bjucka på fika på jobbet. Sen drar jag och mina mammabrallor iväg på nya äventyr!

6 kommentarer:

yllet sa...

Vad betyder det? Ska du byta jobb?

Minna sa...

Yllet: ja, jag ska vara kvar här på jobbet men jag ska byta arbetsuppgifter i tre och en halv månad!

yllet sa...

Aha! Så skoj! För sen går du hem? Och klappar på magen och väntar på bebisen?

Minna sa...

Yllet. precis! det blir perfekt!!!!! och innan bebben kommer äter jag lite knäck och kola och marspian...

yllet sa...

Mm. Och kanske saffranslängd!
För att inte tala om hemlagad fudge!

Jösses.

Minna sa...

Yllet: åh, hemlagad fudge det har jag aldrig provat!!! men jag är gravid så allt går ner...