söndag, juli 01, 2007

Djur

Ännu en anledning till att inte skaffa djur...

8 kommentarer:

Anonym sa...

Jag bara undrar hur man upptäcker en sån sak.

Anonym sa...

Äsch, det där är bara en anledning att inte ha utekatt ;-)

Anonym sa...

Äsch, jag är livrädd för alla kryp som finns, men fästingar är piece of cake att ta bort med en fästingplockare. Min ena hund hade en fästing vid sidan av pungen och den andra en på snoppen. Jädra fästingar! Det är jätteviktigt att kolla igenom djuren för att hinna ta bort de läskiga krypen så snabbt som möjligt så de inte för med sig sjukdomar.

Minna sa...

Tommy: man kollar han i rumpan förmodligen...
Jenny: aha!!!
Hanna: man kan väl ha sån där grej i nacken på dem? det pratar alltid min kollega om, då suger de sig inte fast iallfall...

Anonym sa...

Jag har aldrig haft katt så därför min okunnighet, men... brukar man skåda katten i baken?

Minna sa...

Tommy: jag tror att det är oundvikligt! det fläker ju upp häcken hela tiden... svansen står ju rakt opp!!!

Anonym sa...

Ah... en honkatt!

Kottemor sa...

Mmmm, när Nelson låg där uppfläkt på rygg hos veterinären igår så såg han minsann att han hade en fästing på pungen, o frågade mig om jag ej sett den.
Njae, för mig är det lite mer hans privata delar o inte klämmer jag runt på pungen för att kolla fästingar fast jag kollar runt hals o så...

Det är ett meck det där.