måndag, juni 25, 2007

Lista

Jag brukar inte göra listor... men idag har jag just inget annat för mig... så pls scrolla förbi om du vill hålla dig vaken.

1. Vad tänkte du när du såg dig själv i spegeln första gången i morse? "Hmm, helt okej frisyr, jag kanske inte ska ha uppsatt idag"
2. Hur mycket kontanter har du på dig? 300 kr.

3. Vilket ord rimmar på "test"? Pest
4. Favoritplanet? Jårrden.
5. Vem ligger fyra på missade samtal-listan på din mobil? "Okänd"
6. Vilken är din favoritringsignal på din mobil? Vad den heter? Inte vet jag. Nåt som börjar lite tyst är det iallafall.
7. Vad har du på dig på överkroppen just nu? Bara nätbrynja. Jag är ju på jobbet.

8. Sätter du etiketter på dig själv? Ja på skinkan sätter jag en då och då.
9. Vad är det för märke på skorna du har på dig? Björn Borg
10. Ett ljust eller mörkt rum? Ljust, annars ser man ju inget.
11. Vad gjorde du vid midnatt? Sov.
12. Vad står det i ditt senast mottagna SMS? Minna rakkastan sinoa. Jag kan inte imorgon. Kan du idag? Från Kollega A. (som sen ringde upp och frågade: Var det nåt elakt jag skrev i smset, jag ville skriva det enda jag kan på finska, men jag visste inte vad det betydde)

Var ligger ditt närmaste Seven Eleven? Hemmifrån mätt? Gullmarsplan. Från jobbet? Då är det nog dött lopp mellan Scheelegatan och Hantverkargatan.
14. Vilket uttryck använder du mest? Yo mothefucker, keep it coming.
15. Till vem sa du "jag älskar dig" senast? Till Kollega A eftersom jag var tvungen att översätta det hon smsat till mig.
16. Vilken pälsbeklädda sak rörde du senast? Nåt roadkill.
17. Hur många olika sorters droger har du nyttjat de senaste tre dagarna? Hash, gräs, lsd och opium. Det var ju midsommar. Då ska man droga.
18. Hur många rullar film ligger och väntar på att bli framkallade? Noll.
19. Vilken ålder har varit bäst hittills? 30 ½
20. Din värsta fiende? Min hunger.
21. Vad har du för skrivbordsbild på datorn just nu? Myndighetens emblem...
22. Vad var det senaste du sa till någon? Va sa ru? (till kollega M.) - och så sa jag" dom e enna jävla mongohuvuden" men det får man inte säga va? Men jag sa det ändå.
23. En miljon dollar eller förmågan att flyga? Keep the dolares coming.
24. Gillar du någon särskild lite extra mycket just nu? Påven har gjort märkbara framsteg.
25. Senaste låten du lyssnade på? Ingen sommar utan ragga.

7 kommentarer:

Jonna sa...

Jag älskar ju listor, ingen risk att man somnar då :) Jag blev tvungen att genast fylla i den själv :)

Minna sa...

Jonna: nä, gillar man så håller man sig vaken hoppas jag!!!!

yllet sa...

Haha! :) Jag gillade påven. Och yo motherfucker keep it coming.
Den myndighet du jobbar på ska man hålla sig väl med verkar det som. Ni verkar så aggro. :)

Minna sa...

Yllet: Helt sant min myndighet ska man hålla sig på god kant med!!!! och påven.

Karin sa...

Coolt, opium. Det var länge sedan... Men ärligt talat, vad har påven gjort på sistone??

Anonym sa...

Ingen sommar utan ragga.

Minna sa...

Karin: Påven har rökt opium.
Polly: *jag säger ragga, ingen sommar utan ragga*