torsdag, juni 14, 2007

Kokos

Dagens roliga sak:
* Jag. Jag såg en dokumentär om ett norskt par som adopterat ett barn från Sri Lanka. Och jag bölade flera gånger. Hahahah.

Dagens trista saker:
* Att linserna blir så jobbiga när man somnar med dem på.
* Om det ringer på dörren när jag är ensam hemma öppnar inte jag. Jag är livrädd för att bli nerbrottad och mördad. Idag ringde det på dörren två gånger och jag satt lugnt kvar i soffan och åt min middag. Inte så schysst kanske men jag vill ändå inte gå med i Greenpeace eller köpa kokosbollar. (jo, kokosbollarna vill jag ha men jag vill inte bli mördad på köpet)

Dagens underbara:
* Idag åt jag de två första mogna jordgubbarna från trädgården. En jordgubbe och en smulgubbe. De var så goda så att jag höll på att säcka ihop av lycka.


Påminnelse.

8 kommentarer:

Anonym sa...

jag körde helt hjärtlöst förbi två killar med en trasig bil idag. En stod med huvudet i motorhuven, en försökte stoppa en bil. Jag är helt övertygad om att de skulle ha knuffat ut mig ur bilen och sen stulit den, med plånbok och mobil kvar i bilen. Lätt paranoid, jag vet...

Minna sa...

Agneta: Jag hade aldrig vågat stanna. och om jag så skulle ha stannat så skulle jag inte kunna hjälpa dem... det var dock den bistra sanningen även när vi fick bensinstopp en gång. ingen stannade (mitt i natten). tillslut stannade en utländsk kille och han körde en av oss fram och tillbaka till en mack. det här var utanför södertälje och långt till närmsta mack. vilken hjälte... men jag skulle inte ha gjort det.

Anonym sa...

Det kanske bara var grannen som ville låna en kopp socker? ;)

Minna sa...

bPolly: tänk jag visste att du skulle ta upp grannen. hahahahahahah!!!!!!!!!! vill varken bli mördad eller utsatt för månggifte...

Minna sa...

hahah, vaddå bpolly???
antingen är du polly eller A-Polly!!!

Linda K sa...

i en pol av blöd! som vi breukar säga hemma. angående den mördade alltså.

Minna sa...

LindaK: låter som... vad heter han... Rosa pantern, i en "pol av blööööd...."

Anonym sa...

A-polly, tackar. Haha, ja, jag kom OSÖKT att tänka på granne. Fattar INTE varför.