måndag, juni 11, 2007

Grattis

Dagens underliga sak:
* För flera månader sedan fick en kollega till mig för sig att en tjej som jobbar i "vår korridor" var gravid. Hur min kollega fick för sig det är oklart. Men min kollega grattade henne iallafall och tjejen i fråga var så glad och tackade så mycket!!!
Men... nu visar det sig, att hon inte är gravid. Så jag undrar vad det var som hon tackade så glatt för när min kollega sa "grattis, vad kul!!!". (Jag var med vid tillfället och kommer även ihåg att min kollega inte sa: Grattis till graviditeten eller så, utan bara grattis...)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Oh vad spännande!! Men det kan ju vara jättetris, att hon hade namnsdag eller nåt den dagen. Men då är ju "Grattis, vad kul!" kanske lite starkt uttryckt? Eller..?

Anonym sa...

Hur vågar man sig på nåt sånt? Jag gratulerar inte förrän jag är heeeelt övertygad, typ i åttonde månaden eller så.

Minna sa...

Suddis: ja, jag misstänker att det kan ha varit så att hon hade fått en ny tjänst... kanske...
Polly: my college is a CRAZY woman. inte tyst i mer än tre sekunder i taget kan jag lova.