torsdag, juni 07, 2007

Automat

Dagens Minna-i- ett-nötskal:
* Skulle köpa en kexchoklad i automten som står i köket på jobbet. La in pengar och tryckte "13". Inget hände. Då kom det in en kille i köket och han såg min frustrerande kexchokladssugna blick.
- Funkar den inte?
- Nej... jag la i pengarna först och man kanske skulle trycka först, jag vet inte...
- Jag har en ansvarig härute, vänta! ROBBAN, det är en som behöver hjälp!
Robban kommer in. Jag står där som ett fån. Längtar efter kexchokladen.
- Vad har hänt?
- Den trillar inte ner.
- Men har du tryckt på START? Det står ju det där (skrattar). (Han tycker på start. Kexchokladen trillar ner.) Men bara så att du vet till nästa gång, det är helt okej att bruka våld mot automaten, och aha, du gillar kexchoklad.
- Ja, jag gillar kexchoklad.

8 kommentarer:

Linda K sa...

tur att det finns en handyman när man behöver en! :D

Minna sa...

LindaK: och gärna en i uniform liksom...

Anonym sa...

*dregglar*
får jag prya hos dig?

Ja, ähm, alltså, för kexchokladens skull.

Minna sa...

polly: ja visst! här finns kexchoklad till alla.

Anonym sa...

ah, en händig man? som kommer så fort han bara kan?

Minna sa...

sara: är det gessle eller (läste just på LindaK)...

Anonym sa...

japp - det är precis just han :)

Minna sa...

Burr, me no like.