tisdag, juni 26, 2007

Coca-cola

Dagens roliga saker:
* Att jag måste ha sett ut som ett frågetecken när de två byggjobbarna förklarade för mig om vattenläckor och fuktskador. Då önskade jag att Kemis skulle vara hemma.
* Jag drack vanlig coca-cola. Det har jag inte druckit på år och dar. Det är verkligen 1000 gånger godare än cola light.

Dagens trista saker:
* Imorse när jag vaknade hade jag ett kilo damm i håret. Hur gick det till? Var jag uppe på vinden och skrotade i natt eller???
* Unga södermalmstjejer, barfota i Slussen. Urk.
* Allsång på Skansen. Jag förstår inte hysterin. Och Anders Lundin som bara säger: "Men vad roligt, men vad trevligt, men vad kul att du är här." Men lägg av!
* Det är trist den dagen då jag ska till kiropraktorn och kommer på att jag glömt raka bikinilinjen. Den dagen bokar jag om min tid.


23 kommentarer:

Linda K sa...

du har rätt, bafota i stan är äckligt. du har fel, coca cola är äckligt.

Minna sa...

LindaK: Snuskigt äckligt. Snuskigt gott.

Anonym sa...

Men...klär du av dig (några kläder överhuvudtaget alltså) när du går till kiropraktorn? Det har aldrig jag gjort.

Minna sa...

Tmw: jajjamen, jag gillar min kiropraktor så jag tar av mig nästan alla kläder!

Anonym sa...

Men allvarligt, hur hamnar kiropraktorn i din bikinilinje? Är han verkligen BARA kiropraktor?

Anonym sa...

Varför påminner det här mig om Vänneravsnittet där Chandler går till Joeys skräddare och sedan upplyser Joey om att skräddare inte alls brukar kupa handen runt kulorna... :-)

http://en.wikipedia.org/wiki/The_One_With_Ross's_New_Girlfriend

Ann Charlotte sa...

Alltså, jag måste var helt ute och cykla, men jag har aldrig fixat bikinilinjen för min kiropraktors skull, däremot är det jobbigt om det är en dag man glömt ta på sig BH (som hände en gång, fast hos sjukgymnasten, jag som vanligtvis spenderar tre veckor för att köpa en ny BH fick för mig att jag nog skulle hinna köpa en på Åhlens de 5 minuterna jag hade på mig innan sjukgymnasttiden, men hon brydde sig inte, sa att det var vanligt) men iofs är min kiropraktor kvinna och ser inte ut som en som skulle fixa bikinilinjen för någon.
Atott

Anonym sa...

barfota är man bara inne eller på stranden. och vanlig cola - det kan jag inte minnas att jag druckit det här århundradet faktiskt...

och äntligen har blogger fattat att spara namnet så man slipper skriva det varje gång! hurra!

Minna sa...

Polly: Hahah, jag kanske är utsatt för värsta skämen, men jag har bh och trsor på mig när han knäcker loss min svank, skulderblad och nacke.
Tmw: hahah, ja, det känns så.
Ann-Charlotte: det skulle dock aldrig hända mig.... hahahaha.
Sara: ta en cola, barfota på stranden i sommar, och tänk på mig!

Anonym sa...

Atott:

glömma ta på sig BH? Hur gör man det?

Raka bikinilinjen för min kiropraktor skulle jag aldrig få för mig att göra. Han klipper ju inte näshåren för mig, och svarar i telefon när jag ligger halvnäck på bänken.

/Inger

Minna sa...

Inger: gud, jag skulle hellre dö än att ligga orakad där på bänken...

Ann Charlotte sa...

Men hallå!
Bara för att ni är så storbystade så kanske ni inte glömmer BH'n... BH gör liksom inte samma nytta på mig som för er, synnerhet inte efter två barn. Nu använder jag BH för att det ska se ut som jag har byst.
Atott

Jonna sa...

Är det inte lite hemskt att man inte klarar av att visa sig som man ser ut, ens för folk som nog sett alla typer av kroppar med alla typer av "skönhetsfel"?
Men jag förstår dig absolut! Sen är jag inte så generad kanske utan folk får ta mig som jag är om jag har glömt rakningen.

Jonna sa...

Åh ja, och sen håller jag med om allsången!!! Definitivt!

Anonym sa...

Jag förstår inte heller hysterin kring skansens allsång.
Jag förstår tanken med att dricka light, men det är inte gott!
Barfota i stan??!! NEJ!!!
Bikinilinjen kan jag iof förstå.

Anonym sa...

haha, jag har aldrig tidigare hört om någon som tagit av sig brallorna hos kiropraktorn! jag tror han kör en fuling, och så gick du rakt i fällan! :-D

Anonym sa...

haha, jag har aldrig tidigare hört om någon som tagit av sig brallorna hos kiropraktorn! jag tror han kör en fuling, och så gick du rakt i fällan! :-D

Minna sa...

Atott: Och mig lurar du.
Jonna: man lär sig nog aldrig att bara "här är jag, med orakad muff"!!! hahah, och allsången är hemsk.
Alis: då är vi nästan på samma nivå!!!
Polly: ach, han knäcker mig i svanken/ischias så jag känner mig inte lurad iallafall. Man vill ju inte bli knäckt i jeans. Jag tar gärna av mig!!!!! Men på vintern om jag har långkalsonger eller strumpbyxor, då behöver jag inte ta av dem!!!!

Jonna sa...

Kan du inte köra med leggings nu på sommaren då? :)

Minna sa...

Jonna: höhö, that will be the day!

...och snart Stockholm sa...

Har bara kikat in här några gånger; skrattat gott då :-)

I Sverige fick jag alltid ta av mig både byxor och tröja när jag gick till kiropraktorn, trodde att det kanske behövdes när han skulle justera ryggslutet... Minns att jag inte gillade att ta av mig kläderna när han stod där och liksom väntade. Men här i UK får man alltid byta om i fred och så får man en liten blå rock med kardborre i ryggen (så att hon kommer åt ifall det behövs). Mycket trevligare tycker jag :-)

Minna sa...

Norrköping-manchester: Det lät som en bra idé!!!

Anonym sa...

Du har fel om att gå barfota i stan. Jag går jämt barfota och jag bor i Gamla stan.