söndag, maj 13, 2007

Gädda

Helgens skärgårdsaktiviteter:
* Fiskat gädda och aborre. Två rundor. Jag fick en minigädda. Looser-L fick ingen firre alls.
* Badat bastu. Två gånger.
* Tittat på schlager i bastun. Det var det enda stället där mottagningen var ok (bilden frös bara varannan minut och då var man tvungen att dra ut kontakten till dekodern...). Men vi hade inte fungerande ljud, så radion fick stå på. Och för att ljudet skulle bli perfa var vi tvungna att ha en ölbruk på toppen av antennen.
* Kortspel. Många gånger. Jag vann ingen gång och Looser-L förlorade hela tiden.
* L snyftade när hon stod i båten och fiskade:
- Inget napp får man, jag förlorar i kort och jag fryser.
Jag svarade uppmuntrande: - Ja, men så är det när man är en looser!
Kemisten till L: - Jag skulle just säga nåt uppmuntrande men det fixade ju Minna galant!
Jag är en sann vän.
* Syrrans bebbe inte tittat ut än utan de är kvar på BB. Men snart är den ute!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Det lät som en fin helg.

Anonym sa...

Appropå fin helg så såg vi en älg!
Stor som fan!!
Jag vann så klart förresten

Minna sa...

hanna: ja, mycket och många skratt!
Kemis: just det älgen, som nös! ja, du vann.

Anonym sa...

Härligt när det är sådäe charmigt ofungerande så man får hitta sina egna lösningar!

Frida sa...

Vilken underbar bild!!

Minna sa...

ÅsaS: ja absolut! Och jag brydde mig inte så mycket iom att jag inte är nån schlagerfantast... så då var det extra komsikt!
Frida: haha, tack!

Lindas trädgårdsblogg sa...

Oj, det är fortfarande ingen som kommenterat att det heter loser. Folk är alldeles för artiga :-o

Minna sa...

LindaV: hahah, nä, ingen har sagt nåt! hahah, och jag trodde att det stavades med två. Man lär sig var dag!