torsdag, april 19, 2007

Viskar

Dagens roliga saker:
* Provade en klänning på Urban st på Sveavägen. Sen spatserade jag Sveavägen ner mot Rådmansgatan. Nånstans på vägen sitter en knäande tiggare och jag ser att han tittar underligt på mig... då visar det sig att jag går med skärpet dinglandes - helt uppknäppt!!!
* Kollega E säger "ris-otto" om risotto.
* Lunchade med Kollega A. Hon tror att alla jobbar på hennes jobb. Därför sitter hon ofta och viskar när hon berättar nåt om jobbet...

Dagens trista sak:
* Det är asbestsanering på jobbet. Det luktar bränt suddigum.
* Jag åt kebab. Och jag var inte sugen. Usch asså. Då är det inte gott.

Det blir en gammal bild idag med...


Ps. Halvstel färg tanten har i fejjan...
UPDATE:
* Eftersom det snart är ett år sedan jag och Kollega A gick skilda vägar inom arbetslivet så måste jag sluta kalla henne för kollega. Från och med nu är hon bara A!

8 kommentarer:

Anonym sa...

kebab är aldrig gott. Det är alltid äckligt.

Minna sa...

sara: ja, jag börjar tycka det också. Tyckte att det var ganska gott förut men nä... inte nu. No more.

Anonym sa...

Ris- otto. *asg*

(Ok, jag har druckt Hoegarden till curryn.)

Lindas trädgårdsblogg sa...

Var det jag du ritade där? :-o

Minna sa...

Linda: Klart att jag hade dig i tankarna! ;)

Minna sa...

Lox: hahah, lika kul utan vin också. men det mesta blir skojjigare med!

Lindas trädgårdsblogg sa...

Men den där klänningen känner jag inte igen... Gillar snöret i midjan!

Minna sa...

Linda: hahah, jag tror att det kanske är nån variant av tant-morgonrock? har inte du en sån? ;D