torsdag, april 12, 2007

Svenska

Dagens roliga sak:
* Blogger kämpar verkligen för att skriva svenska. Nytt inlogg? Oterstoll inlogg. Ok!

Dagens trista saker:
* Kemisten är som en urvattnad trasa. Han är jättesjuk. Flunsan flundran är på besök i huset minsann. I natt är det jag som sover i källaren...
* Klockan är halv elva och jag orkar inte rita nån bild... trist för er. Men den som väntar på nåt gott...
* Personer som inte kan skratta. Var och köpte foundation och jag sa flera roliga saker men expediten i sin töntiga läkarrock kunde inte ens dra på smilbanden. (botox kanske?) OCH det finns inte en chans in hell att det jag sa INTE var roligt! För det var det!

Vilken tur att jag har mig själv så att jag har roligt nästan jämt.

Igår frågade en av "killarna i korridoren" om jag var var hel och ren efter mitt tandis-besök.
"Som ett föredöme" ropade jag! Ja, ni ser, rolig nästan jämt! Höhöhö.

Lägger in en gammal bild... favorit i reppe:


9 kommentarer:

Anonym sa...

Jättekul. Den som tycker annat vet inte vad humor är. Serrö.
Dagens tråkigaste är att min blogghost, vad de nu heter, vägrar samarbeta. Jag kan inte blogga, FASTÄN JAG VILL!
Bajskorv.

Anonym sa...

Visst är det jobbigt när man kommer in som en glad lax i en affär och är rolig och spirituell och kassörskan bara ignoerar hela ens goda humör?? Hallå, kostar det extra om du måste le? kan jag tänka då.. Eftersom jag ju vet när jag är rolig eller när jag är patetisk. Självinsikt is my middel-name som man säger.

Snigelår i år! Hilfe.

Minna sa...

Polly: Precis! TRÅÅÅKIGT att du inte kan blogga! Blogsome verkar vara mkt sugit!
Suudis: Heheh, jag har samma middelname. Ja, jag har läst om sniglosarna. Blääää.

Anonym sa...

Folk förstår inte humor. Folk förstår inte att ingen skulle äta paprika om det var onyttigt. Folk förstår inte att Robert Wells är dålig.

Vi är inte som folk.

Anonym sa...

Visst är det tråkigt när man ödslat sina lustigheter på en så tråkig människa. Varför har de över huvud taget ett serviceyrke när de inte alls verkar gilla att prata med människor. Nä in på nån fabrik eller labratorium (sa du inte vit rock?) med dem!
Jag går bara och handlar där jag tycker det är bra personal!
(Jag kan inte heller blogga nu, så långa kommentarer får bli min melodi!)
Ha en fin helg!

Minna sa...

Tomas. Nä, så kände jag också idag på fikan. Jag är inte som folk, för det enda folk gör är att klaga. Blä.
Åsa: det är trevligt med långa kommentarer! Igår hade jag inget val, kunde inte välja butik efter personal tyvärr!!!

Anonym sa...

Jag slog upp ordet "folk" i SAO.

"Tredje klassens människor enligt den vedertagna människorankingen - 1) Minna och Tomas. 2) Övriga människor. 3) Folk."

Minna sa...

Tomas: Bra initiativ! :D

Anonym sa...

Du ÄR rolig nästan jämt!!! Jag med, fast inte riktigt lika ofta. Fan vad folk ska vara tröga, har de inget sinne för humor? hö hö hö...