tisdag, april 03, 2007

Kvinna

Dagens trista saker:
* Det är trist när man ser en man... som visar sig vara en kvinna. Trist för henne liksom.
* Blåst. För att citera en säker källa: "Blåst är skit."


Dagens mail:
* Fick mail från J:
J: - Varför har du odlat skägg?
M: - Jag gillar skägg. Jag gillar även när det kliar i mitt skägg.
J: - Tur att vi inte träffades igår. Då hade jag skämts.
M: - Igår var jag relativt nyrakad. Bilden på bloggen är gammal. Tagen mellan nu och din födelsedag.
J: - Ok, då hade jag inte skämts.
M: - Nej, du hade varit stolt.
J: - Hmmm.

10 kommentarer:

Karin sa...

Tänkte bara informera om att jag åker till Eilat imorgon. Ska dyka lite. Har du några tips på nåt annat som man bör göra??

Minna sa...

Oh ani gam råsta...

Hmmm, Eilat är ju inte direkt upphetsande om man sett Israel i övrigt... men OM den finns kvar (det är väl knappast troligt iom att jag var där för typ 6 år sedan) så finns det en underbar restaurang som heter Giraff långt bort på strandprommenaden.

Uh, jag jobbade där som reseledare och det där är allt jag kan klämma ur mig. Pinsamt

Aval al'tiddag, det blir ju kul ändå.

Karin sa...

Ok, då hade alltså sambon rätt i att det inte finns nåt intressant i Eilat förutom vattnet! Ska kolla upp restaurangen, för äta gott vill vi göra! Rapport kommer så småningom...

Anonym sa...

fast dom får ju fatta att en hel del har skägg nu när det är slutspel.

Linda K sa...

igår kväll blev jag tvungen att fråga sonen om dominique på dagis är en pojke eller flicka. för mig kan det namnet vara precis vilket som. pojke var det. sen fick jag höra vad HELA dagis har för könstillhörighet. Erik är en pojke, Josefin är en flicka, Filip är en pojke... :P

Minna sa...

karin: ja... han hade rätt. ha en bra dykning iallafall. den är grejt!
sara: Precis. jag hejjar tydligen på modo enligt kemisten.
LindaK: Haha, vad gulligt! Utländska namn är inte heller alltid lätt att veta!

Anonym sa...

Fick mig osökt att tänka på en fånig historia Jessica berättade igår kväll:

Det var en gubbe som hette Bo och varje dag cyklade han över en bro på väg till jobbet.

När han var mitt på bron ropade han varje dag:
- Jag heter Bo och jag cyklar på en bro!

En dag träffade han en kvinna på bron. De fortsatte att träffas på bron och varje gång skrek Bo:
- Jag heter Bo och jag hånglar på en bro.

En dag ville kvinnan att de skulle gå ett steg längre och föreslog att de skulle smyga ner under bron. Hon ville att Bo skulle ta henne där bak, för hon hade lingonveckan. Efter en stund hördes under bron:

- Jag heter Kjell och jag blir påsatt under en bro ikväll.

Jessica berättar alltid den typ av historier, så dåliga!!

Minna sa...

Hanna: Muahahhahahahaha.

Anna St sa...

Hanna, jag fick läsa den tre gånger för att fatta. Hahaha

Minna sa...

Anna, men när du väl fatta vad den kul!!!