fredag, mars 23, 2007

Sommarjävlatid

Dagens svordomsfulla jag-får-panik-inlägg:
* Alltså, jag får panik av alla jävla idioter som måste klaga på att man får sova en timma kortare på söndag pga sommartiden. En jävla timma - på en söndag. Men kom igen för fan. Vartenda jävla år är det samma jävla sak. Men lägg ner för fan.

Idag på fikan yttrades detta:
Kollega 1: - Jag har bokat om min tid hos doktorn på måndag. Den var kl 09.00. Men det är ju egentligen kl 08.00 så jag böt tid.
Jag: - ???? (tystnad-tänker "sa hon måndag?")
Kollega 2: - Jag har alltid undrat hur folk med solur gör när det blir sommartid.
Jag: - Jag har alltid undrat vilka det är som har solur?
Alla kollegor i kör: - Jooo, jättemånga människor har det i trädgården.
Jag: - Och vaddå, använder det seriöst, som klocka eller?
De: - Nej, som prydnad!
Jag: - Då behöver de ju för fan inte bry sig om det går rätt, oavsett sommar eller vintertid.
(Tystnad, förutom Kollega E som fnissade).

15 kommentarer:

Anonym sa...

Så det spårade ur i dag med :)

Minna sa...

Tommy: hahah, jag är så jävla lättprovocerad!

Anonym sa...

Fikarum är trevligt nästan jämt.

Minna sa...

Hanna: Speciellt när jag är med! Och när jag lessar ur på tanternas förbannade tjat och gnäll. För när dom var små fanns det ingen sommar och vintertid. Men det är ju för att de är födda på STENÅLDERN!!!!!

Anonym sa...

Haha, kanske tur att det är fredag idag!

Anonym sa...

Vissa människor är bara helt otroliga! *haha*

Anonym sa...

Jag jobbar till 21.30 på lördag, och örjar kl. 06.45 på söndag. Jag FÅR gnälla!

Linda K sa...

fattar aldrig det där med vinter och sommartid. blir lika förvirrad varje gång det är dags. så skitkul är det liksom inte.

Minna sa...

Maria: ja... och jag som ändå var hemma från jobbet igår...
ÅsaS. okej, du får. :D
LindaK: jag tycker inte heller att det är skitkul! :)

Anna St sa...

Hahaha. Jag gnällde som en liten skit idag när jag insåg att min sambo bokat in en hantverkare på måndag klockan 07.30.

Minna sa...

AnnaSt: Jag är bara hård mot tanterna på jobbet! Du får klaga bäst du vill (jag måste ju hålla mig på god kant med dig you know ;) Hahhahaha!

Anna St sa...

Ja, det är bäst. Vem annars vet hur man trollar med caps lock i illustrator ;)

Minna sa...

:*)

Anonym sa...

Anna: 7.30? Har hantverkaren sovmorgon? Uppåhoppa så vi får göra vårt jobb i stället :)

Anonym sa...

Jag vaknade halv tolv. Gick direkt till datorn som alltid. Sen tyckte jag att tiden gått lite väl fort när jag slängde en bläng på datorns klocka som sa 13.00. Tog mig till typ halv tre att inse varför. Eller halv fyra då rå. Ska ändra alla andra klockor nu...