onsdag, mars 07, 2007

Makarone

Dagens roliga saker:
* Snackpåsen fortsätter att snacka. Idag, när vi satt och fikade i korrideoren, kom han fram, pekade på mig och sa:
- Höörudu! Nu fattar jag ingenting. Du brukar ju alltid sitta där (pekar på en fotölj) när ni fikar. Men idag sitter du där (pekar på mig).
* Jag har en sån där vetevärmesäck hemma, använder den jämt. Bär runt den som om det vore min bebis. Min kollegas kompis gör sånna, fast i grodformat. Hur smart som helst! Och idag fick jag en sån av henne, fylld med makaroner. Så nu sitter jag här med en stor groda på ryggen! Fantstiskt! Den är bättre än min vanliga rektangulära säck, för den här når ner mellan skuldrarorna.



Dagens trista sak:
* Ökad utomhustempratur för att spindlarna börjar vakna till liv. Jag mosade just en (liten) här på väggen. Resterna får kemisten plocka upp, för jag kräkar rakt ut om jag måste.

Dagens hår:
* Jag tycker att Sebastian är jättesöt. Men jag får fan magsår av hans äckliga brösthår. Sätt på dig en polo. Skyl dig människa.
Dagens fråga:
* Till vad säger jag att säcken når ner emellan?

16 kommentarer:

Karin sa...

Men, fylld med makaroner? Kan man värma i micron? Fungerar den likadant som vetevärmarn? Isf vill jag också ha en groda!

Och fy vilket vidrigt foto! Varför? Har de inte stylister nuförtiden?? Kunde ingen ha sagt åt honom hur illa det såg ut? Kan inte bestämma mig om jag tycker synd om honom eller vill kräkas på honom.

Anonym sa...

Skuldrarorna!!!! Just den kroppsdelen missade jag på anatomilektionerna! ;D

A visst har han äckligt brösthår, uaäh!

Minna sa...

Karin: ja visst är fotot näääästy!
Ja, man värmer den i micron, MAX tre minuter sa hon. Det funkade utmärkt, precis som vetevärmaren! Om du vill ha en kan jag fråga henne vad hon tar för dem, jag har ingen aning!

Minna sa...

Åsa S: Jag vara bara med när vi lärde oss skuldrarorna...

Uahhhhhä åt hans brösthår...

Pär sa...

Fin groda!

KOM IHÅG ATT GE JIMMY 5 PLUS! Viktigt! Jättedålig recension, man blir så förpannad!

http://www.aftonbladet.se/vss/noje/story/0,2789,1016126,00.html

Polly sa...

Till grodan! Han når ner emellan! Eller...? Öh?

Anonym sa...

Men fy vad elaka ni är! Hur ser ni själva ut? Och vad har ni för liv som har tid och ork att sitta påpeka någons hår på bröstet? Pinsamt!

Minna sa...

Pär: hahah, ja visst är det en taskig recension. Upp med betyget!
Polly: Huuuu... jag vet inte.
Anonym: Jag har inget liv, bara tid och ork.

Anonym sa...

Brösthår är coolt.

Minna sa...

Tommy: Smaken är som baken! Det är därför alla saker blir köpta och alla flickor gifta, som Linda K så smart säger!

Anonym sa...

Hahahaha! Men anonym skrev i alla fall inte att du var tjock!!

Men du, nu fick jag ju den där mackarånn på hjärnan igen...

Kanske kunde han transplantera lite brösthår till vikarna i pannan??

Anonym sa...

Vilket osammanhängande kommentar jag skrev ;)

Minna sa...

Hanna: Hahah! Osammanhängade med fantastisk!
Den där macaron var ju helt galen.
OCH det var ju kul att jag råkat stava fel på min rubrik så att det blev "makarone" - jag skulle skriva makaroner, men efter att jag sett videon så ville jag inte byta. (trots att det bara är jag - och nu du som fattar)

Anonym sa...

Interna skämt är oftast roligast. I alla fall för internerna (oj, min humor tar sig till oanade djup*).


*skrev först lågheter, men kom på att det fanns ett annat ord för motsatsen till höjder

Anonym sa...

Och du spindlarna.... jävla oskick. Svimmade nästan i morse när jag grävde fram kläder ur garderoben. Tittade på väggen en halvmeter från mig.... där sitter en gigantisk fetspindel. Tur som sjutton att maken var hemma. Han tog den med dammsugaren. Den var jättestor!!! Bläää. Jag trodde det var respit till åtminstone april/maj :(

Minna sa...

hanna: Ja, de interna är oftast bäst. Och de kan dras ut och tänjas på till det oändliga.
Annicab: oh no! fy fasiken. TERROR!!!
Nu ska man inte lägga kläder på golvet (jag har det som ovana), nu måste allt upp.