onsdag, februari 07, 2007

Tigerdress

Dagens roliga saker:
* Satt och gäspade på kontoret. Min kollega föreslog att vi skulle vädra ut lite och få in fräscht syre. Jag öppnade fönstret och det blev en sånt drag att min kollegas papper sögs av skrivbordet och virvlade ner på golvet. Och han såg ut som om han sett ett spöke.



Dagens trista saker:
* Kände mig mer död än levande i morse.
* Förseningar, först på gröna linjen, sen på blåa linjen. Jag hatar att stå hela vägen in till stan på morgonen.
* Det är verkligen värdelöst att tugga tuggummi utomhus på vintern. Antingen blir det förstört av den isande vinden (om man råka öppna munnen) eller så fastnar det ludd från halsduken i det!

Dagens fråga:
* Såg bilder på tv från "förberedelsen inför carnevalen i Rio". Men... varför ser det alltid ut som om man tagit bilder från 70-talet när man visar från carnevalen i Rio? Bilden är grynig och suddig. Är det så att det bara har varit en carneval, år 1976? Och nu sänds de bilderna om och om igen?

Bonus:
* Var hos doktorn idag. Världens sötaste lilla afrikanska tant. Under läkarrocken hade hon en tigerdress. My god, wonderful!




7 kommentarer:

Karin sa...

Haha, coolt. Om man nu måste gå till doktorn så kändes ju det som ett himla trevligt alternativ!

Angående Rio, jag tvekar också om det verkligen finns nån karneval. Vet ett par stycken som lär ha varit där men de har alltid blivit bestulna på allt de äger och har, inte minst kameran, så jag har inte sett några bildbevis. Mystiskt!

Anonym sa...

Hos doktorn? Inget allvarligt hoppas jag!
Himla söt doktor i alla fall!

Minna sa...

Karin: Aha!!!! jag visste att det var nåt skumt med den där karnevalen... (ja, hon är ett mycket trevligt alternativ).
Åsa S: Nej nej, jag är frisk och kry men tackar som hoppas! :)

Var dags glimtarn sa...

Ensån glad doktor kan ju ingen känna sig minsta sjuk hos, värsta receptet! ; =

Linda K sa...

en tigertant! som pantertanter! äh det var nog innan du var född...

Minna sa...

Linda K: och innan du var född... ;)

Minna sa...

vardags: precis, det kanske är hennes patenterade knep...