torsdag, februari 01, 2007

Fobier

Fyra fjantiga fobier (med en lätt touch av överdrift)
* Jag har svårt att äta hemlagad sylt/mos som andra människor gjort. Får för mig att det är möggligt och gammalt. Har extremt svårt för möggel, kräks nästan bara jag ser det.
* Jag har svårt med kylskåp som inte är hemma hos mig själv, samma anledning som ovan. Kylskåpslukt är bland det värsta jag vet.
* Disktrasor och kökshandukar hemma hos andra. Vem vet när de blev bytta senast? Uh.
* Trädgårdssniglar. Tjocka utan hus. Oh mama, fick gåshud bara jag skrev det.

OBS: Spindelfobi räknas inte som fjantig och tas därmed inte upp.

Kemisten skulle nog kunna göra min lista betydligt längre men hans kommentarer besparar jag er...

14 kommentarer:

Pär sa...

Det här tycker jag verkar vara en fantastisk produkt! Kanske ska man försöka bli återförsäljare i Sverige:

http://www.lipcontours.com/index.htm

Minna sa...

Pär: hahah, ja verkar ju helt amazing, ny karriär. Vilka möjligheter.

Om jag inte visste vem du var skulle jag trott att du spammat mig!

Sara sa...

hahaha, kul skrivet! mögelfobi måntro? :)

Linda K sa...

tänker man efter kan man komma på hur många fobier som helst...

Anonym sa...

Andras disktrasor...... huvva!! *ryser*

Karin sa...

Jag tycker mina egna disktrasor är läbbiga. Och då är de ändå rätt hygieniska...

Minna sa...

Sara: hahah, ja måste vara nåt sånt!
Linda K: kanske ska man starta fobiblogg?
Kojja: I KNOW!!! HUWA!
Karin: hahah! ma la'asåt????

Anonym sa...

Hehe, misstänker att det är min fina kvittensylt som åsyftas. Släng den, den var ändå inte god.

Minna sa...

Inger: nej, faktsikt inte!!! Det är ALL sylt. Kemisten har ätit upp dein och gillar den (jag har inte smakat). Den enda jag kan äta är F's svartvinbärssylt! Kemistens farmors sylt kan jag inte äta osv osv osv.

Viveca sa...

Disktrasor ÄR äckligt. Det är ingen fobi. Och folk som inte vrider ur disktrasor, så ligger dom där dyblöta och luktar. Weeiikk

Minna sa...

viveka: ja, alldeles blöta och kalla. urk.

Anonym sa...

Jag har tuggummifobi. Tuggade. Jag fick ett under skon på tunnelbanan o fick värsta hulkningarna, helt okontollerat. Eller nästan ännu värre, när dom är ditsmetade under en stol el dylikt. Varför gör människor så?

Minna sa...

Anonym: urk! Det är verkligen snubbigt! Och om man får det på kläderna så blir de ju helt förstörda! Död åt tuggummispottarna!

Anonym sa...

JO, tuggummi borde förbjudas överallt i världen.. världens snuskigaste produkt!