måndag, januari 15, 2007

Matos

Dagens roliga saker:
* Imorse på fikat frågade en kollega om det var nån som såg Let's dance i fredags. Jag svarade nej, trots att jag faktiskt såg det...
* När kollega E såg min matlåda bestående av pasta med fläskkarré utbrast han:
- Fan, käkar du grävling eller?
Karren såg väl inte allt för aptitlig ut efter ett varv i micron...

Dagens trista saker:
* Det har luktat matos i vårt rum på jobbet hela dagen. Typ biff med lök.
* Jag har jättetorra läppar. Hur mycket jag är lypsylar så går det inte över.

16 kommentarer:

Anonym sa...

Använd olivolja till läpparna istället. Ställ fram en liten, liten skål med olja och doppa pekfingret i istället för att använda lypsyl.

Anonym sa...

Försvarets hudsalva:
http://www.apoteket.se/apoteket/jsp/polopoly.jsp?d=4492&ProductSKU=214584&prodinfotype=&showBuy=true&action=showProdInfo

Billigt är det oxå

Anonym sa...

Elisabeth Ardens 8-hour-stick "is the shit" för torra läppar. Luktar inte världens godaste, men gör underverk :-)

Minna sa...

Oj vad många nya namn!!! Tack alla för alla braiga tips!!! Försvarets hudsalva använder jag, och Rosebud, och idomin. Och så väntar jag på leverans av både Blistex och Carmex. Men vet ni vad jag tror är knepet? Vatten. Man måste dricka vatten. Vatten is the shit!

Anonym sa...

När jag kollade mig i spegeln i morse fick jag en chock! Mina läppar är heelt sönder! Det ser ut som jag har blåmärken på dem och de är så torra... Ser ut som att jag pussats i flera flera timmar vilket jag inte har för jag är förkyld :( Kan det va värre?!

Anonym sa...

När jag kollade mig i spegeln i morse fick jag en chock! Mina läppar är heelt sönder! Det ser ut som jag har blåmärken på dem och de är så torra... Ser ut som att jag pussats i flera flera timmar vilket jag inte har för jag är förkyld :( Kan det va värre?!

Anonym sa...

Det bästaste lypsylet är det dära som bara heter oliv, som finns bla på Åhlens.

Minna sa...

Malin: Uh! Jobbigt! ta del av tipsen!
Ida: Ska köpa!

Anonym sa...

Du har så rätt i det där med vatten! Det går liksom inte att ersätta utifrån (fast de låtsas som det i reklamen). Sen behöver man ju inte bli hysterisk och dricka ihjäl sig, men att ta några glas extra hjälper faktiskt.

För övrigt förespråkar jag Åhléns eget läppbalsam/glans i en rosa tub.

Minna sa...

Hanna: ja, man märker skillnad.
jag ahr ett läppgland från Clarins, men jag är inte überförtjust!!!

Polly sa...

Försvarets is da shit! :D

"Käka grävling" - hahahahaha!

Minna sa...

Polly: jag har typ fyra försvarets... kemisten får dem gratis...

Anonym sa...

Jag har ett lite annorlunda tips. Jag började använda freeze plump lips. Och trots att det inte var meningen (enligt deras marknadsföring), så slapp jag allt vad torra fnasiga läppar heter. De får dessutom en rödare färg.

Anonym sa...

Jag har ett lite annorlunda tips. Jag började använda freeze plump lips. Och trots att det inte var meningen (enligt deras marknadsföring), så slapp jag allt vad torra fnasiga läppar heter. De får dessutom en rödare färg.

Minna sa...

Anna St: Halloj! Hoppas att du mår bra! Intressant tips!

Anonym sa...

När mina läppar spricker funkar bara apotekets cerat (det kostar 16 kr och luktar vanlij och är superbra!) eller carmex.