fredag, januari 19, 2007

Gloria

Dagens roliga saker:
* När jag var liten trodde jag att Carolas låt Gloria handlade om en häst.
* Att få på sig ett par jeans som man inte tyckt passat på länge.
* Kollega E:
"Fabio ser ut som en älg". Helt sant. (Det är för övrigt alltid kul att prata om vilka kändisar som liknar djur.)
* Att ni inte får nån bild idag heller.

Dagens trista saker:
* Inget. Det är ju fredag. Zsa zsa zsa.

Dagens tips:
* Hur du blir en nagel i ögat på vissa kollegor:
- Undvik vid jämna mellanrum att delta på gemensamma fikaraster.
- Gå ibland lite tidigare från fikarasten.
- Sitt kvar ibland på fikat när alla andra gått, bläddrandes i en Metro.

11 kommentarer:

Anonym sa...

Jag prövade också ett par jeans som inte passat på länge. Eftersom de är ett par nummer större än de gamla, var det inte alls trevligt att de passade nu....

Lilla mor

Anonym sa...

haha - jag fattade aldrig vad Gloria handlade om, men eftersom det var Carola diggade jag den med :)

Anonym sa...

Det kan vara tur att det finns kollegor som är mindre roliga. Så kan man lägga sina dåliga vibbar på dem...Men det behöver de ju inte veta.

Linda K sa...

nä vem var gloris egentligen? kan mycket väl ha varit en häst! :D

Polly sa...

"Gloria, du bränner dina broar" - hur fick du in hästen??

Men kändisar och djur, varje gång jag ser kungen så slår det mig hur otroligt bildlik han är en struts! Kolla, visst håller du med?

Anonym sa...

Dagens tips påminner mig om när min kära mor helt oprovocerat under en shoppingtur började lista saker man kunde göra för att irritera andra shoppare.... ja, oh nu eftersom jag inte direkt kommer ihåg vad hon sa (mer än att det var väldigt kul) så tappar det här inlägget hela sin poäng, så det är bäst att jag slutar. nu

Var dags glimtarn sa...

Hehe, att reta kollegor var en favorit "förr i tiden". Nu har jag bara mig själv att reta, inte lika kul att maila sig själv -vet du vem jag är lik? he he en KOALA.... (men efter att ha 5 ungar ensam i natt så är det fallet)

Anonym sa...

Det där med kafferasten.. Precis så där är det på Göteborg Energi. Om man inte vill fika exakt 9.15 eller gå på lunch exakt 11.30 så stämplas man som svikare mot kollektivet...

Det är som folk på vissa arbetsplatser upphör att vara individer och blir en jätteorganism som måste göra allt samtidigt.

Anonym sa...

Ha, ha! Tack för ett gott skratt!

Minna sa...

Lilla kor: Ja... år det hållet är det ju inte lika trevligt...
Hedgehog: Jag diggade också och sjöng med och tänkte på en häst som trotsade signalerna som hade tystnat...
Alis: Precis som jag resonerar!
Linda K: En häst? En kvinna. En man?
Polly: Hahah, 1983 så visste jga nog inte vad uttrycket "bränner dina broar" stod för. JA!!! EN STRUTS! hahaha.
Stila: hahah, ja, men det var säkert roligt då.... klassiker :D
Koalan: Det är ju nackdelen med att jobba ensam såklart...
Carin: Skönt att höra att det inte bara är vi...
Cleo: hahah, varsågooood. :)

Anonym sa...

AHAHAHAHA det är jag! Jag är uppenbart helt och hållet socialt inkompetent !

vi har i o f s bara fikarast på fredagar så min inkompetens visar sig inte så ofta