måndag, januari 29, 2007

Fotbollshalsduk

Dagens roliga saker:
* Slogan: "Snyggare byggare" i tbanereklamen.
* Det är roligt med gubbar i rock, finskor och fotbollshalsduk. Frågan är om deras fruar är lika roade...



Dagens trista saker:
* Trist med långa köer. Stod i en lång kö på Claes Olsson, Gallerian. Blev alldeles svettig på baken.
* Det här känns trist. Kvinnan på bilden är min gamla chef då jag själv jobbade för Fritidsresor i Eilat.
* Folk som skriver jobbutredningar på fornsvenska. Jag torde anse att det äro förlegat.

14 kommentarer:

Anonym sa...

Själv har jag en hangup på folk med långrock/kappa kombinerat med ryggsäck. Fast jag vet att typ 20% av befolkningen har det, så till er, det är inget personligt, men ni ser ut som Quasimodo (lr hur han nu stavar det)

Minna sa...

Kemisten: Sen du sa att du hade den hangupen har jag själv den och har aldrig kappa och rygga! Och jag har helst inte kappa och gympadojjor, utan kappa och stövlar! Vad krångliga vi är. Puss.

Anonym sa...

Fast där håller jag verkligen med er.

Men jag fuskade i fredags, och hade dessutom svart ryggsäck till vit kappa. Får skylla på att jag är gravid, och att jag har tillfällig sinnesförvirring.

Minna sa...

Anna St:
Hahahahhaha, du är förlåten! Hahahah! Skrattar jättemycket!

Var dags glimtarn sa...

Ha ha, kommer själv bli en gammal donna med gympadojjor och kappa. Bara därför att ; )

Linda K sa...

när dom har blivit gubbar, männen, ser det mest bara gulligt ut :) ...fast min får inte ha det!

Minna sa...

LindaK: PRECIS! Min får inte ha det heller. Fast han vill knappt ha halsduk alls.

Anonym sa...

Mitt ex hade en stor Bajenflagga uppsatt på väggen i vardagsrummet. När vi flyttade ihop vägrade han gömma undan den, den skulle vara uppe på väggen! Jag hängde den i garderoben (där finns ju också en vägg....)

Anonym sa...

Å jag har köpt en ny Brynäs-halsduk. :)

(Saknar ett inlägg... har jag sabbat nåt?)

Kottemor sa...

Nejmen ååh,de kanske tycker de är lite ärtiga med sina poppiga halsdukar...
Gamla gubbar som försöker hänga med och visa vart de står tycker ju jag är lite sött;)

Minna sa...

Finam: Om jag fick välja en flagga skulle det ju vara Bajen visserligen... men den skulle nog jag själv förpassa till garderoben omgående...
Tommy: Inlägget kommer tillbaka, det var inte riktigt läge bara.
Kottemor. Ja, visst är det! :)

Anonym sa...

*pew* Trodde min kommentar hade fått Minna att surna :)

Anonym sa...

Det är så fult med dunjacka till kostym eller kjol också. Visserligen är det kallt i Sverige, men det är ändå fult. Har man annat än en fin rock till kostymen ser man ut som en billig säljare. (billig säljare lät konstigt)

Minna sa...

Tommy: Ingen fara, jag är inte sur!!!
Hanna: Sant! Helt sant!!!!! Kunde inte sagt det bätte själv. Täckjacka går dock bra ihop med gympadojjor, men det är ju inte alltis vädret/slasket tillåter det...