torsdag, januari 04, 2007

Farligt

Dagens roliga sak:
* Jag frågade Kollega E vad hennes söner vill bli när de är stora (de är 7 och 10 år). Och med tanke på att pappan är polis och de umgås med brandmän och andra diverse blåljusfolk så är väl svaret ganska uppenbart... Men nej... När hon frågat dem hade den yngsta sagt:
- Jag tycker att polis och brandman verkar farligt. Jag vill hellre jobba på Coop Forum.



Dagens trista sak:
* Bondungen som satt bakom mig på tbanan och lekte krig med sig själv och ropade: Var är tunnlarna? Det här är ju ingen riktigt tunnelbana.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Coop Forum - hahahahahah - shit vad gulligt!

Linda K sa...

ha ha ha ha! gulle då. när jag var liten var min högsta dröm att jobba på hamburgerrestaurang, för då fick man stå i kassan och ta betalt. loco.

Minna sa...

Hedgehog: :D
Linda K: Jag ville bli "sågnesrska". Det har jag skrivit i en "mina vännerbok". Och Caråla var min idol.

Lindas trädgårdsblogg sa...

Jag ville ha en blombutik, men det hade jag glömt bort sen när det var dags att välja yrkesbana.

Minna sa...

Linda: Hmmm, jag har jobbat i en i många många år (typ 12)! Men bara som extraknäck.
det var många jobb som man glömde bort när man väl valde... men jag hoppas verkligen att jag kan få välja en gång till...

Anonym sa...

och jag ville bli antingen ridlärare eller balettdansös. Blev allergisk mot hästar samt extremt ovig så jag fick hitta på något annat :)

Polly sa...

grisen pendlar också mellan typ barnläkare och jobba på mc d. just nu tror jag han vill bli bagare. :D

Frida sa...

haha, min systerdotter vill faktiskt bli polis men systersonen vill be "traktorpilot"

Minna sa...

Hedgehog: Då hade delfinskötare varit nåt för dig istället. Ett mycket populärt önskemål.
Polly: varför är det så kul med hamburgare? Kollega E's andra som vill bli konditor. När jag var 10 visste jag inte ens att det ordet existerade!
Frida: Traktorpilot... ja, varför inte? :D