fredag, december 08, 2006

Hemma

Så, då var man hemma igen då... sitter på jobbet, brunbränd och fräsch...

Resans roliga sak:
* Spatserade genom tullen på Arlanda som en ängel med gloria.

Resans trista saker:
* Surmorsan som anklagade mig för att tränga mig i kön i incheckningen. Och hennes äckliga ungar som ropade:
- Titta mamma, hon trängade sig!
Och - jag- som är guds barn på jorden hade naturligtvis inte trängt mig utan bara följt incheckningstantens kommando om att komma fram till disken.
* Phuket airports taxfree. Var den ett skämt eller?

8 kommentarer:

Herr R sa...

Ja, det där är så roligt. Som om att det finns något vinning i att komma först in i planet. Folk är konstiga ibland.

Minna sa...

R skriverier: Hon muckade verkligen bråk! Helt sjukt!

Anonym sa...

Ganska skön kontrast mot alla Thaisare som är så himla trevliga, klart att ngn jvla gnällig pundar-morsa med 2 ouppfostrade snor-ungar skall säga det första otrevliga på 2 veckor

Anonym sa...

Välkommen hem!

Minna sa...

kemisten: var det bara två av dem som var hennes? jag trodde att alla de där snorungarna som sprang runt våra ben var hennes...
Terese: Tack så mycket! : )

Anonym sa...

Välkommen hem! Skönt att var brun nu när andra är bleka. Idag jämförde jag min arm med 3 vänners. Vi var som en hudfärgskala, tänk att det kan vara så olika. Jag var hursomhelst klart vitast. As always. Framåt mars ser jag ut som en porslinsdocka :)

Minna sa...

Ida: tack! hahahah. Porslinsvit är underbart fint. själv blir jag grå och genomskinlig. blä.

M sa...

Att vara nyss-hemkommen från ett varmare ställe är underbart (jag kom hem från Rwanda igår). Och jag har i o f s aldrig varit på Phuket Airports taxfree, men - - den kan OMÖJLIGT varit ett större skämt än Kigali International Airports. Omöjligt.
/m
ps. din blogg är underbar.