tisdag, november 21, 2006

Påse

Dagens roliga saker:
* Varje gång jag hör Sistors scissors på radion tänker jag på Linda K.
* Satt bredvid en kvinna på tbanan som förberedde sig för att gå av. När hon krånglat sig förbi mig så hoppade jag in ett steg. Och slog fötterna mot en påse som hon glömt. Jag tog påsen och ropade exakt så här:
- Eum... Du glömde... Hon glömde... Sin påse. Påse påse.
Hahah, vaddå "påse påse"? Varför sa jag så? Någon av medpassagerarna uppfattade iallafall vad jag menade och tog påsen och gav till kvinnan.



Dagens trista saker:
* Har suttit på konferens hela dagen. Ingen rast ingen ro...
* De har hittat Mockfjärdsvapnet. Det som jag hade gömt så klurigt där på botten.

19 kommentarer:

Anonym sa...

så fint det blir med vektorgrafik! ÄNNU finare än det var förut :) läser din blogg varje dag *tummenupp*

Minna sa...

Maria: Tack!!! Jag håller på att lära mig än så länge... men jag håller med om att det blir finare. Tummenupp tebax!

Linda K sa...

HA HA HA!!! underbar pås-kommentar. Och jag känner mig hedrad att vara scissor sister-kvinnan en jesus :D

Tommy sa...

linda: Är det latte i koppen?

Blancaflor sa...

Hahaha! Underbart! Visst är det lätt att slänga ur sig obegripligheter då man är lite stressad.

Minna sa...

Linda K: Om du hade sett mig på tbanan hade du tänkt: Det var en konstig en jesus... *dansar*
Tommy: jag tror att det är det.
Blancaflor: Efteråt så ekade "påse påse" i mitt huvud jättelänge... men jag lutade mig mot väggen och blundade...

Lindas trädgårdsblogg sa...

Lika pinsamt som när jag gjorde tummen upp till en bilist som stannade när jag gick över ett övergångsställe. Varför åkte handen upp?!!?

Lisa sa...

Den där scissor sister-låten vaknar jag till varje morgon. Alltså, jag svär! Rix Morgonzoo (meh, det är den enda kanalen som går in på min klockradio)spelar den 06.35 VARENDA morgon verkar det som.

Minna sa...

Linda: Hahahah! Skrattar!!!!
Lisa: Kul att se dig här!! Rix Morgon zoo är helt vansinniga med sin musik. Jag slutade lyssna på dem pga av att de alltid spelar samma musik vid samma klockslag. Förut spelade de ALLTID Ann Lee Rymes "Can't fight the moonlight" (?) kl 07.30 - 07.45. Och nu är det BWO vid den tiden.

Anonym sa...

Påse påse hahaha tack för dagens garv. Det fick mig på bra humör!

Kottemor sa...

Haha,den låten är min sambos favorit.
Min tystlåtne icke popgillande sambo gillar den,det tycker jag är märkligt:)

Mockfjärdsvapnet är ju också en skum historia...
Undrar om de bara vill ha ett avslut?!

Och SJÄLVKLART är jag här och kikar på din underbara sida var dag!:D

Kramar

Anonym sa...

Hej! Läser din blogg varje dag! Sjukt skön är den, verkligen. Senaste dagarna tycker jag att bilderna har sett lite annorlunda ut, de är liksom mjukare. Vad har du hittat på för något spännande för att det blir så där? OBS, jag är inte negativ, bara positiv! Bilderna har blivit finare! Skitfina! Tack för en mcyket trevlig blogg! :)

Minna sa...

Ida: om du hade sett det live på tbanan hade du kollapsat av skratt!!! Hehehe...
Kottemor: Min ovän av pop - kemisten - han gillar också låten!!
Anonym: Hej, jag har bytt ritprogram helt enkelt. Det nya är lite klurigt men jag tycker att jag börjar få lite haj på det...
Kul att du la in en kommentar. Uppskattas mycket!

Anonym sa...

Påse påse - hahaha - låter som det kunde varit jag som satt där med påsen i handen ;)
Har aldig kommenterat här, men jag kikar in varje dag - ska skärpa mig.

Minna sa...

Hedgehog: jag brukar vara inne och kolla på din sida också... och har nog aldrig kommenterat den. men jag gillar den mycket! : D

Anonym sa...

Underbart, tack tack för påse påse!

Anonym sa...

Hah... har precis skrattat jättemycket, jag har nämligen en rolig bror. Iaf så trodde jag att jag inte kunde skratta mera ikväll, kände mig konstigt tom och slut på skratt. Dock var ja bara tvungen att fnissa (läs: asgarva) när jag läste "påse, påse", vilket är en typisk sak jag också skulle kunna säga...

Minna sa...

Anna: Vars vars!
Maja: heheheh,det ar bra att man inte kan skratta klart!det finns alltid mer!

Anonym sa...

Igårkväll började jag fnissa obehärskat mitt under en middagskonversation och det är ditt och Lindas fel - en person gjorde tummen upp och plötsligt kunde jag bara tänka påse påse påse :)