lördag, november 18, 2006

Posten

Dagens tips:
* Om du nån gång sitter på en middag med lite äldre männsikor och du känner att alla samtalsämnen tagit slut. Då kan du luta dig tillbaka i soffan och säga (gärna leendes):
- Jag är så nöjd med Svensk kassaservice. Jag är glad över att de la ner Posten! Vem behöver Posten?



Dagens lättnad:
* Imorse vaknade jag och mådde jätteilla och trodde att jag var på god väg in i vinterkräksträsket... men efter ett tag fattade jag att det bara var vanlig hederlig bakfylla.

Gårdagens roliga sak: (irriterande dubbelt radavstånd...)

* Kompis Y ska förklara var en tjej kommer ifrån:
Y: Hon är från de norra förortern, nåt på J kanske...

M och J: Från Järfälla?

Y: Nej nej, från nån av de norra förorterna!

M och J: Från Jakobsberg kanske?

Y: Nej, från norr om stan säger jag ju.

M och J: Men det är ju norr om stan...

Y: Jaha! Hur kommer det sig att ni vet det?

6 kommentarer:

Lindas trädgårdsblogg sa...

Idag levererade du tre skratt! Posten, haha! Och du, kom ni fram till vilken förort det var?

Minna sa...

Linda: : D
Nä, kom aldrig på det för hon kom nte ihåg... hahahah.

Polly sa...

hahahaha, tack för tipset!

Minna sa...

Polly: de nada!

Anonym sa...

Åhhmme! Jag vet ju visst att Järfälla e norr om stan - men du och J hittade ju på nåt ställe som lät som en plats i Småland!!!
/Y

Minna sa...

y: No no, nu är det efterkonstruktioner.