onsdag, november 08, 2006

Introducera

Dagens roliga saker:
* Jag och kollega E ska öppna detektivbyrå. Men vi har ingen kamera så han har uppmanat mig till att bli jäkligt snabb på att rita.
* Hörde konversation på tbanan mellan ett par i 14-16-års-åldern.
Hon: - Din mamma vet inte vem jag är va?
Han: - Jo, det vet hon
Hon: - Det vet hon ju inte.
Han: - Jo!
Hon: - Det tror jag inte på!
Han: - Men då får vi väl ta och introducera dig.
* Hört inne på den lilla lokala ICA-butiken. Tjej (ca 35 år), skrikandes i mobiltelefon:
- IIIIIIIHHHHH!!!! Ikväll är det ju Bonden på tv. Jag älskar Bonde söker fru!
Jag och kassören tittade på varandra och fnissade.
* Jag och Kollega E samtalade över lunchen:
Jag: - Jag var tyckte inte om hästar och sånt när jag var liten.
Han: - Vad tyckte du om då? Krig och vapen eller?



Dagens trista sak:
* Jag satte mig på cykelsadeln utan att torka av den. Tur att jag var på väg hem.

11 kommentarer:

hampa sa...

E´re hästar du mejjar ner??

Minna sa...

Hampa: Ja.

Anonym sa...

Den där bilden Minna, du blir ju bara bättre o bättre! Helt suvve!

Minna sa...

Mamma C: Tack!! : D

Anonym sa...

Fast jag tycker inte du har fångat din snygga pottfrilla, som du faktiskt hade...

/Sis

Minna sa...

Sis: Hmmm... sant. den var inte av denna värld. och jag hade aldrig så pass långt hår att det gick att sätta upp som på bilden. men det får stannan mellan oss. hehehehe.

men jag hade ett maskingevär.

Anonym sa...

Jag avgudar din blogg.

Lindas trädgårdsblogg sa...

Det blev två asgarv den här gången :-)

Minna sa...

hanna: Hohoho. Easy girl eeeaaaazzzzyyyy! men tack! Det gör mig jätteglad!!!! Verkligen.

Linda: the more the merrier.

Anonym sa...

Alltså, det kanske kom ut lite starkt i stundens skrattattack.

Minna sa...

Hanna: Det var underbart sagt!!! Mera sånt!!!