söndag, oktober 22, 2006

Barca-sms

Helgens roligaste sms:
I fredags kväll fick jag ett sms från ett nummer jag inte kände igen. Det stod:
"Hej, är i Barcelona. Vet du några schyssta barer eller ställen? Mvh Jonas."
Jag har aldrig varit i Bacelona och känner ingen Jonas. Men jag svarade glatt ändå, ett lagom påhittat svar:
"La Banjo och La via Confidente".
Sen var det tyst i 24 timmar. Då kom nästa sms:
"Var i Barca typ ligger ställena?"
Då fick jag lite dåligt samvete och svarade:
"Jag tror att du vill få tag på någon annan. Jag känner ingen Jonas och har aldrig varit i Barca. Jag svarade "på skämt igår". Sorry. Boeno notte."
Fick svar:
"Hahahah, skön lirare du är. Du har lurat skiten ur oss. Må bäst!"

21 kommentarer:

Anonym sa...

Haha funny!

Linda K sa...

HA HA HA HA!! du e bäst :D

. sa...

Ha ha! Va kul!

Lindas trädgårdsblogg sa...

DU ÄGER!!!!

Minna sa...

Allihop: Hehhehehe ;D

Anonym sa...

Haha, dessutom svarade du på italienska :)

Minna sa...

Åsa: hahah, ja, det var det enda jag kom på på utrikiska. Hahaha

hampa sa...

Du är en sjuk människa. Jag garvar ihäl mig..

Minna sa...

Hampa: Du är min inspirationskälla.

Var dags glimtarn sa...

Toan på förtroendegatan, hmm, ja där jag nog med varit ; )!!

Minna sa...

Exilmamman: Hahahahahahahahahhaha. menar du det? jag visste fakstikt INTE att det var det jag skrev. På riktigt! Hahahahahahahahha.
Jag bara tog två ord som dök upp i huvvet! Jag dööööör.

Var dags glimtarn sa...

Och han undrar vart i båten finns ställena? Ha ha. (barca=båt)

Ja jag är ingen mästare i italiano/espanola men banjo betyder toa på bägge språk och confidente är jag relativt säker på är förtroende. Sarah rättar kanske annars! :) Jag = ytismorsa som försöker hänga med i språket...

Var dags glimtarn sa...

Notera, det var pga av ditt sms som jag trodde bild texten skitnöjd kom till. Har man min humor så var det det som triggade högst skrattet...

Toan på förtroendegatan / Skitnöjd. Ha ha ha ha ha ; )

Anonym sa...

Ännu ett skratt, tack. Började att titta in på din sida för ett tag sedan, nu blir det lite titt som tätt. Nu för tiden skrattar även pojkvännen, läser högt för honom ibland ... och fnissar lite till.

Polly sa...

Det var det roligaste på länge! *asg*

Minna sa...

Jane: hahah, högläsning är bra! Fortsätt så.
Polly: : )

Anonym sa...

Helt hysteriskt roligt!!! :-D Hittade hit via Linda K och har bokmärkt.

Minna sa...

Maria: Från en favvo till en annan. Välkommen hit!

Lena sa...

askul! Jag vill oxå svara roligt på felkomna sms... men jag får aldrig några :(

Anonym sa...

Ha ha ha ha ha du er for rolig altså. jag skrattar så ofte av det du skriver. Har lagt deg til linklisten min nu, en sånn blogg måste man bare følge med på : )

Minna sa...

Lena: jag får alldeles föööör många. Jga kan skicka vidare om du vill. Jga har mängder av historier om felskickade sms...
Julie: Bra, länka hit! Härligt att ha dig här!