söndag, september 24, 2006

Skruva

Dagens roliga saker:
* Idag fick jag fick tillfälle att briljera med mina tyskakunskaper ("Ein bischen erdnüsse") då det kom tyskar på besök hem till oss. Jag tog dock inte tillfället utan sa "Jess, verö najs veddör her in Stockholm. Jess. Very hot." (för övrigt begränsar sig mina tyskakunskaper till vad jag lärt mig av Samantha Jones och Richard Wright...)
* Min pappa retade min mamma genom att kasta små äppelkart mot henne. Hon svarade med att sula ett stort äpple rakt på honom.
* Amelie från Montmartre. För vilken gång i ordningen vet jag inte.

Dagens trista sak:
* Helt plötsligt upptäckte jag att jag gick runt och luktade svett.


3 kommentarer:

Linda K sa...

ein bischen erdnusse! HAAHHAHAHAHAHAHAHHHAHHAHAHAHHAHAHAHH!!! Varför sa du inte det!?

Anonym sa...

För mig var gårdagens och lördagens roliga saker att höra fadern hitta på egna ord på tyska, och sen le sådär finurligt.

/Sis

Minna sa...

Linda: Ja, warum nischt?
Sis: Jag vet ju inte om de är påhittade eler inte... men han la av en del schyssta svenska kommentarer. En som jag satte kaffet i halsen av, började garva, bad om ursäkt, fortsatte garva, gick därifrån och slog då huvudet i en blomkruka. kom tillbaka, kunde fortfarande inte hålla mig för skratt...