onsdag, september 20, 2006

Maxi

Dagens roliga saker:
* Var på vift i den norra delen av innerstaden, där hittar jag inte så bra. Haffade en gammal grå tant och frågade om vägbeskrivning, hon svarade:
- Hå! Fråga inte mig, jag hittar inte här. Jag hittar bara på Södermalm.


* Jag och kollega A lyssnade på Midi, Maxi och Efti.
* Roligt samtal under vår fikapaus:
- Undrar hur mycket det kostar i böter när man stått på en handikappsparkering.
- 480 kr.
- Nej. Det måste vara mer.
- Nej, det är 480 kronor. Iallafall igår, i Nacka.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Tanten hade hjärtat på rätt ställe! Det kanske var min granne. :-)

/Sis

Anonym sa...

Jag och min pojkvän åkte till jobbet en morgon. Han tog en liten genväg i bussfilen (en kort bit). Jag frågade om han visste hur mycket det kostade i böter, han gissade på 1000, jag på 800. Sedan vinkade polisen in oss. Det kostade bara 450 kr. Som hittat!

Minna sa...

Sisss: Oh ja, hon var från rätt sida av stan.

Anna: Hahahahahhahaha. Fasiken, sånt man inte tror ska hända.

Anonym sa...

jag hittar bara inom 1km radie från svampen :D

Minna sa...

Då hade du kunnat hjälpa mig...

Anonym sa...

Dina ritningar är så roliga, de gör min dag gladare. Tack! :)