tisdag, augusti 08, 2006

Lurig

Dagens roliga saker:
* Det är roligt när man möts av slumpen. Ringde kompis C för att fråga en grej och då visade det sig att vi båda var på Hötorgets tbanestation.
* Var och drack lite vin med kollega A. Vi möttes upp tidigt så klockan var inget alls när vi gick hemåt, lite luriga. Men för mig kändes det som om det var mitt i natten och jag undrade vad alla människor gjorde ute så sent (kl 19.00)...
* Kemisten ska till läkaren på torsdag angående födelsemärken. Han mailade mig hur han tror att läkarbesöket kommer att gå till:
"Läkaren: Ja dom tar vi bort, när kan vi göra det?
Jag: Nu!
Läkaren: Vi måste boka en tid!
Jag: Det har jag ju gjort, jag är ju här nu!
Läkaren: Så funkar det inte.
Jag: Nä hä, så fort som möjligt då. Varför inte nu, det var därför jag kom hit, inte för att du skulle hålla med mig, jag vet ju redan att dom ska tas bort oavsett om du håller med mig eller inte.
Läkaren: Vi jobbar inte så.
Jag: Det borde ni göra
Läkaren: Det blir 140 spänn, eller om du så vill 70 spänn i minuten.
Jag är dock inte bitter över detta, eftersom det är ett faktum."

Dagens trista sak:
* Det är nån som alltid parkerar sin cykel jättenära min. Oavsett hur mycket plats det finns runt om. Så jag har alltid värsta problemen att låsa upp min pga att det blir så trångt vid låset.

1 kommentar:

Anonym sa...

Den där kemisten är rätt rolig han med!