torsdag, juni 08, 2006

Dagens bra sak:
* Jag gick hem från stan (Regeringsgatan). Det tog på minuten två timmar. Duktiga jag. När jag kom hem kom jag ihåg att jag hade cyklat till tbanan... så då fick jag gå och hämta cykeln.

Dagens trista saker:
* Det är så grymt irriterande när blogger inte funkar.
* Min svettutveckling när jag är hos frisören. Det blir ju som en ångbastu under skynket.
* Jag tappade mina solglasögon i backen och de gick sönder. Snyft.

Dagens sak:
* Studentflak i city. Man vet inte om man ska skratta eller gråta.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jag borde glädjas med studenterna men det lutar nog mera åt återhållsam bitterhet. :)
Förstår de inte att det är ond bråd akademikerkarriär eller arbetslöshet som väntar?
http://bisonblog.blogs.com/bilder/studenter.jpg

Minna sa...

Fredrik: Ja, man borde glädjas...

Astrid: Man måste få vara glad på studenten och dansa till Mr Vain (som var en HIT när jag tog studenten 1995). Men annars när man är glad så häller man inte öl på bilar och folk på övergångsställen osv. Det är själva äckelfasonerna som jag stör mig på. Klart att man ska vara glad att man tar studenten.

Frida sa...

Usch stackars dig, men det var duktigt att gå så långt!
Usch ja, jag blir förbannad på blogger ibland!

Minna sa...

Frida: Blogger kan ge en gråa hååååår. Nja, jag bor rätt nära tbanan så det var ingen fara med miug. Det var mest snopet.

Anonym sa...

Hej babe! Kom precis på att jag inte kan skriva till din vanliga adress... för du jobbar ju inte där mer.... Så. Men på måndag får jag din nya adress va? Jag sitter hur som helst på jobbet fast klockan är 00.13 och det suger.
Men jag skratta högt åt din studentbild. Framförallt "plakatet".
Löv u!
C.

Minna sa...

Kompis C: inte får man väl jobba så sent? min nya adress kommer att skickas till dig 08.01 på måndag. jag börjar 08.00. jag ska rusa in och maila dig. muhahahah.
Astrid: det räcker ju med att få kläderna förstörda av blåfärgade blommor!