onsdag, maj 31, 2006

Jättesalt

Dagens roliga saker:
* Jag köpte en kjol på Zara. Använde den inte utan färgade den i en annan färg direkt. Resultatet ser lovande ut. Nu är den omgång två i tvättmaskinen.
* Kollega A förklarade hur de övriga deltagarna på seminariumet såg ut: - En hade skägget ner till brevlådan.

Dagens trista saker:
* Jag har tränat två dagar i rad och imorse kändes det som om en lastbil kört över mig.
* Det var mycket "du/din och dina" på löpsedlarna imorse. "Ditt konto länsas bla bla", "Dina tänder lagas bla bla" och "Du filmas på bussen bla bla". Man fick lixom gå med händerna över huvudet för att skydda sig.
* Köpte godis som hete "Jättesalt". Helt fel, inte ens lite salta.
* Det enda lilla trista med att byta jobb är att jag måste hitta ny skomakare, kemtvätt och skräddare.
* Neeeeeej.
* Idag visade min termometer maxgrad + 13 C. Hur kallt får det bli i maj? Och som jag sa till Kemisten:
- Och det finns ingen man kan döda för att få det att bli varmare.

7 kommentarer:

Frida sa...

Vad fasen har Emma med fotboll att göra? Kan nån inte bara ta bort den människan från tvn?

Minna sa...

Frida: Jo, ta bort. Tack på förhand snälla tv.

Anonym sa...

Heeeeeelllllveeeettttte! Hon kommer att förstöra det enda som jag verkligen såg fram emot i sommar! Kan vi inte göra en insamling för skottpengar!?
/Y

Anonym sa...

SVT har ju alltid ngt stolpskott med. Man kan ju se dom framför sig när dom sitter å diskutterar, "i os hade vi ju Rippe vem ska vi slänga in till vm, kan inte ngn höra med Robinsson Robban eller kanske keybordisten i trance dance"

Cecilia N sa...

Helt klart: vi skulle ha lobbat för Lotten!
*shame on us*

Anonym sa...

Bara jag som gillar Emma? *håller upp händerna och skyddar mig mot påhopp* :-)

Minna sa...

Jenny... bara du. Så njut du av fotbolls VM.