måndag, april 10, 2006

Tv-spel

Dagens roliga saker:
* Satt vid kollega As skrivbord. Hon konstaterade att det var "en ny och fräsch vecka" och rev av hörnet i sin kalender... och stoppade den lillapapperslappen i munnen. Jag stirrade på henne och utbrast:
- Åt du upp den?
- Ja...
- Varför då???
- Jag visste inte var jag skulle lägga den.

- Vad sägs om på golvet?
- Nej, jag vill inte stöka ner.
* Spännande att de väljer att lägga den här artikeln, bredvid den här.

Dagens trista saker:
* Gjorde äppelmos igår och åt den imorse. Uh, den var skitäcklig och alldeles för söt. Jag förklarade för Kemisten: "Jag äter hellre smågodis till frukost."
* Och slutligen:

3 kommentarer:

Frida sa...

Haha ja de där lapparna ställer då alltid till problem. Det är ju oftast så långt till papperskorgen... Att ära upp dem är kanske lite drastiskt dock..

Minna sa...

Detta ställde även till problem iom att jag var tvungen att avbryta arbetet i typ fem minuter pga skrattanfall.

Anonym sa...

Va gott med en bit kalender varje måndag morgon!