måndag, mars 13, 2006

Pannkakeplatt

Dagens roliga saker:
* Jag och Kollega A gick längs Olofsgatan. Jag stannade till, pekade med äcklad min ner på gatan och A utropade:
- Oj! Måste man inte rapportera sånt här?
Jag tyckte inte att det var nödvändigt i och med att man tydligt kunde se att fågeln mött en lastbil och inte influensan.

Dagens trista sak:

* Imorse konstaterade jag att jag var i ovanligt god tid och tänkte att jag skulle vara tidigt på jobbet. Jag skulle bara sätta på mig ett halsband och gå... men det var alldeles ihoptrasslat. Och jag gav mig fan på att jag skulle reda ut det... så jag kom i vanlig tid till jobbet (dvs lite sent).

Sånna här artiklar är så bisarra. Varför ställer hon upp?

2 kommentarer:

Lindas trädgårdsblogg sa...

Den fågeln var inte snygg :-o

Minna sa...

han var som en skugga på gatan.