onsdag, januari 25, 2006

Röka en feting

Dagens roliga saker:
* Jag har fobi för korta byxor (alltså - jag är rädd för att mina byxor ska se för korta ut). Idag var jag tvungen att gå till skrädderiet för att lägga ner ett par. Sömmerskan bad mig att sätta på mig byxorna. Sen rynkade hon på ögonbrynen och menade att de redan släpade i golvet... "Äh, snick snack" sa jag, "Ner två centimeter till!"


* Fick denna länk av kompis, med syftet att såga idéen. Men jag... jag ska erbjuda mitt äs till dem som vill ha en riktigt stor reklamplats.
* Var i alkoholbutiken på lunchen. Som vanligt - var där ett alkisgäng som levde runt medan vi andra stod tryckta mot väggen med skräcklagna blickar. De skrattade med sina hesa röster och en av dem missade sin tur i kassan (nummerlapps-bolag) osv. Sen när de gick ut så sa den ena till den andra: "Så går vi hem och röker en feting och så tar vi en bärs på det". Hepp!

Dagens trista saker:
* Mitt lypsyl gick mitt itu. Värdelöst.
* Idag var det trist att jobba.
* Imorgon ska jag på konferens hela dagen... "att arkivera räkenskaper"... jag tror att jag trillar av pinn.

3 kommentarer:

Anonym sa...

För vissa är livet enkelt, bara man har en feting å en schysst bärs så är det jul året om.

Anonym sa...

Ja, tänk om det vore så enkelt...!

Minna sa...

Jag är på lunch från konferensen just nu... jag skulle vilja ha en bärs nu - iom att den där konfernsen tar musten ur mig. Zzzzzz