tisdag, januari 17, 2006

Knock out

Dagens roliga saker:
* Jag och Kemisten var barnvakt igår. Tydligen var vi så trista att ungarna somnade av uttråkning, den lilla redan kl 19.30 och den stora kl. 20.30. Tydligen nåt slags rekord...
* Mamman till barnen ringde idag och frågade om vi hade några knep för att få barnen att somna så tidigt. Jag sa att mitt enda knep är att ha en kille som är Kemist som kan framställa medel som kan nocka ut ungar - snabbt som ögat!
* Skrattade åt mig själv för jag var så pinsam. Var i matsalen och fyllde på min vattenflaska. In kom generaldirektören och sekreterade och tog kaffe. Han tittade upp och hälsade på mig och jag - som kom gående (med kanske en sur min?) sken upp som värsta smöriga skolflickan och ropade ett hurigt: Hej Hej!!!
* Kände mig som en spion när jag stod och väntade på J utanför hennes jobb. Jag stod och spanade in genom fönster och hon såg inte mig. Spännande.


Dagens brandlarm:
* Imorse gick brandlarmet på jobbet, men den här gången var det inte falsklarm. Det var rökutveckling i soprummet. Tre brandbilar och tre gånger så många brandmän.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, det där var ju faktiskt riktigt likt dig.

Bra att höra att du är en bra barnvakt, det ska vi komma ihåg när det blir dags.

/sis

Minna sa...

Det är mest Kemisten som är en superb barnvakt! Jag är bara ett bihang. Jag hänger med de minsta och kittlar dem så att de kiknar och blir alldeles utmattade. Sen ger jag dem välling och säger gonatt!

Anonym sa...

Diazepam kan släcka en häst så varför skulle inte 20 kg somna vid 20.30?

Anonym sa...

Okej. Du bad om det. Nu får du och kemisten komma hit någon gång och barnvakta....

Lindas trädgårdsblogg sa...

Läcker kappa! :-)

Minna sa...

Cecilia: Tre är överkurs... ; )
Neona: Tre... se ovan. Mina knep funkar bara på två... ; )
Linda: tack!