lördag, december 10, 2005

Gessle

Dagens roliga saker:
* Kemisten fick ett utbrott imorse när vi kollade på TV4-morgon. Lasse Bengtsson presenterade dagens program och nämnde att Per Gessle skulle vara gäst. Då skrek Kemisten: - Men va faaan. Är den där Per Gessle alltid med? De kan ju lika gärna döpa om programmet till "Morgon-Gessle". Så kan Tone presentera vädret och säga "riktig riktig Gessle"!
* Alla pratar om vilka söta fröattiraljer man kan ge till fåglarna nu i vintertid. Det är sant... men hemma hos mig och Kemisten är det hardcore som gäller. I ett av våra äppelträd hänger ett läskigt stycke kött som jag fått av min pappa Styckaren. Rent talg som de små söta fåglarna kan kalasa på vintern igenom...

4 kommentarer:

Lindas trädgårdsblogg sa...

JA, det har jag glömt bort! Det hade vi alltid när jag var liten (fläsksvål i trädet) :-D

Anonym sa...

Haha! Vad coolt! Det måste jag ge fåglarna innan vi flyttar!

Har Anand Kaur sa...

Jag skrattade så att jag grät när jag läste högt om gessle-utbrottet, min sambo fattade inte det roliga genom tårspruten och de hysteriska skakningarna. Själv kan jag heller inte sätta fingret på det. Kanske var det det kreepya köttet strax efter som gjorde det hela extra kul...

Minna sa...

Linda och Samarina: Måndag morgon och fågeljäklarna har fortfarande inte hittat dit!!!

Tillie: Haha, vad roligt!!! Kul med en ny bekanstap också!