fredag, december 02, 2005

Fredagsbestyr

Dagens roliga saker:
* Min kollega klagade över att hon var tvungen att köpa en ny mössa till sin dotter. Dottern skrev nämligen DARIN med bläck på sin mössa förra året - och hon gillar inte honom längre.
* Fredagsbestyr:


* Filosoferade av kollegan... " undrar vad som händer om man bryter benet på arbetstid... Och vad händer om man blir gravid på arbetstid?".
* Min kusin ringde mig och frågade om jag ville vara med i en baddräktsannons. De behövde "en ung tjej utan valkar på ryggen". Hm, vi får se om jag ställer upp.


Dagens trista saker:
* Berglin har ingen julkalender iår. Förra året var den fantastiskt rolig. Kanske kan jag bara återanvända den.
* Trist att man måste vänta till eftermiddagen för att få gå hem från jobbet.

* Jag orkar inte prata om trängselskatter på fikan. Inte en dag till!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Kul att du börjat illustrera med små gulliga bilder. En mycket underhållande blogg textmässigt också, fortsätt så!

Minna sa...

Anonymous= tack tack. Jag fortsätter och nu när jag börjat illustrera också så har jag fått ny inspiration.

Minna sa...

Samarina: Det är nackdelen med att jobba mitt i city, det går åt mkt pengar pga lunchshopping. (eller på systemet...)

Jenny: Ojoj... vi får se hur det går med modellandet för min del...

Lindas trädgårdsblogg sa...

Jag gillar dina illustrationer stenhårt! Och vad chica ni såg ut på lunchen. Men var det systemkassar? Så många!

Minna sa...

Linda, tack. Ja, det var systemetpåsar... ja... så många!! haha