måndag, september 19, 2005

Rida skiten

Dagens roliga sak:
* Kollega A vill köpa häst. Men det finns problem:
"Jag tror problemet är stallplats. Det verkar vara så himla dyrt. Och sen måste man ju rida skiten varje dag, det betyder att man måste ha den nära hemmet. Man kan ju inte sitta på pendeln i en timma till typ Kungsängen varje dag."

Det här är inga problem för min del. Jag ser alltid ut som en straffånge a la Guantanamo. Eller som min kära mor så ömsint säger: "Det ser ut som du är träffad av laserstrålen" - och syftar på mina uppspärrade ögon! Sen skrattar hon hysteriskt i flera minuter.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är sant! Du träffas av blixten, tror jag.

*skrattar hysteriskt vid minnet av det där passfotot*

/Elaka storasyster

hampa sa...

En tjej här i Vidja har sina 2 hästar i sin omgjorda källare. Det kanske vore nått för Anna?